آفتاب

راهی برای تلفظ صحیح کلمات

راهی برای تلفظ صحیح کلمات

بسیاری از کاربرانی که زبان‌های مختلفی را آموزش می‌بینند هرچند در یادگیری سریع این زبان‌ها موفق باشند، اما گاهی با یک مشکل مواجه هستند، آن ...

دنیای اقتصاد:بسیاری از کاربرانی که زبان‌های مختلفی را آموزش می‌بینند هرچند در یادگیری سریع این زبان‌ها موفق باشند، اما گاهی با یک مشکل مواجه هستند، آن هم تلفظ صحیح کلمات به آن زبان است. گوش دادن به موسیقی به همان زبان، فیلم دیدن، استفاده از کتاب‌های راهنمای تلفظ صحیح و... از جمله راه‌هایی است که در این زمینه می‌تواند به یک زبان‌آموز کمک کند.اما اگر شما به‌عنوان فردی که یک زبان جدید را برای آموزش انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید به سرعت نیز تلفظ صحیح کلمات آن زبان را یاد بگیرید، می‌توانید از سرویس forvo کمک بگیرید. فوروو را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین راهنمای تلفظ در جهان دانست، جایی که در آن می‌توانید تلفظ میلیون‌ها واژه را به زبان اصلی بیابید.

این سرویس در واقع یک سایت مشارکتی است که آوایش واژه‌ها و عبارات را به همه زبان‌های زنده دنیا با هدف آسان‌کردن آموزش و یادگیری زبان، در اختیار کاربران خود می‌گذارد. فوروو بزرگ‌ترین‌ وب‌سایت مربوط به راهنمای آوایش یا تلفظ کلمات در اینترنت است تمامی کاربران به سادگی و به‌صورت رایگان می‌توانند در این سایت عضو شوند و واژه‌هایی به زبان مادری خود را آوایش کنند و شیوه تلفظ دقیق کلمات را به کاربران زبان آموز آن زبان بیاموزند. همه واژه‌ها و عبارات موجود در وب‌سایت توسط کاربران آن آوایش شده است.سایت فوروو، تقریبا بیشتر زبان‌های دنیا را پشتیبانی می‌کند.

لیست تمامی زبان‌های مورد حمایت سایت در صفحه اول این سایت کاربردی دیده می‌شود. در بخش زبان‌ها حتی زبان فارسی، ترکی و کردی هم وجود دارد. بنا‌بر‌این کافی است که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا وارد همان بخش شوید. البته باید بگوییم که هر واژه‌ای در سایت موجود نیست. اما می‌توانید کمک کنید تا محتوای سایت کامل شود. کافی است که با یک میکروفون واژه‌ها را تلفظ و در سایت بارگذاری کنید.

البته دقت داشته باشید که تلفظ صحیح کلمات را در این سرویس ثبت کنید. در حال حاضر حدودا ۴۳۰ هزار لغت از ۲۳۱ زبان در سایت وجود دارد که برای نزدیک به ۳۸۰ هزار تای آن امکان شنیدن تلفظ و البته دریافت به‌صورت ام پی تری موجود است. برای استفاده از این سایت به زبان فارسی به آدرس www. fa.forvo.com مراجعه کنید.

کد N1242711

وبگردی