آفتاب
استاندار كهكيلويه و بويراحمد:

نمايشگاه كتاب تهران موجب تحولات فرهنگي در استان ها شد

نمايشگاه كتاب تهران موجب تحولات فرهنگي در استان ها شد

تهران - ايرنا - استاندار كهكيلويه و بويراحمد در حاشيه بازديد از بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در ديدار با عباس صالحي رئيس نمايشگاه كتاب تهران گفت: نمايشگاه كتاب تهران موجب شده تحولات فرهنگي بسيار خوبي بين استان‌هاي كشور شكل گيرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،
سيدموسي خادمي استاندار كهكيلويه و بويراحمد در اين ديدار با بيان اينكه پس از 29 دوره نمايشگاه كتاب امسال اين رويداد فرهنگي نسبت به سال‌هاي قبل كيفيت خوبي پيدا كرده است، گفت: نمايشگاه كتاب موجب شده است تحولات فرهنگي بسيار خوبي بين استان‌هاي كشور شكل گيرد.
وي افزود: اين نمايشگاه همچنين پاسخ به نياز كتابخواني مردم در طول سال است.نمايشگاه كتاب تهران فرصتي به شمار مي‌‌آيد كه اهالي كتاب از آثار جديد بهره مند شوند.
وي از اختصاص روزهايي به استان‌هاي مختلف در نمايشگاه كتاب اشاره كرد و افزود: اين موضوع زمينه‌اي فراهم كرده است تا استان‌ها نيز بتوانند ظرفيت‌هاي فرهنگي خود را به خوبي در نمايشگاه معرفي كنند.
در ابتداي اين ديدار رضا دهقاني‌پور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهكيلويه و بويراحمد با اشاره به بضاعت اندك حوزه فرهنگ گفت: در استان ما اگرچه در حوزه خريد كتاب كمك‌هاي خوبي از معاونت فرهنگي دريافت مي‌‌كنيم ولي در عين حال اين استان نيازمند برگزاري جشنواره‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي در حوزه كتاب و كتابخواني است كه اميدواريم به زودي محقق شود.
در بخش ديگر اين ديدار عدل‌هاشمي نماينده مردم كهكيلويه و بويراحمد نيز با بيان اينكه فرهنگ و آموزش شاخص توسعه هر كشوري به شمار مي‌‌آيند عنوان كرد: اگر زيرساخت‌هاي فرهنگي و آموزشي وجود داشته باشد كشور در مدت كوتاهي رشد و توسعه پيدا مي‌‌كند و نبايد از اين موضوع غافل بود.
وي از لزوم توجه به عدالت و انصاف در برنامه‌هاي استاني نيز سخن به ميان آوردو گفت: اميدواريم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عدالت نسبت به مردم استان‌هاي محروم رعايت كند و برخي امكانات را به صورت ويژه براي اين قشر اختصاص دهد.
هاشمي توسعه نيروي انساني را يكي ديگر از ضروريات اين استان دانست و يادآور شد: ما نخبگان فرهنگي بسياري در كشور دارد كه پتانسيل و استعدادهاي پنهان زيادي دارند اما زمينه رشد و ترقي در مركز كشور را نداشته اند. انتظار ما اين است كه كمك كنيم اين افراد از ظرفيت‌هاي فرهنگي كشور بهره مند شوند.
در پايان اين نشست عباس صالحي رئيس بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز در سخناني گفت نمايشگاه فرصت مهمي براي نويسندگان، ناشران و اهالي فرهنگ است همچنين نمايشگاه رويداد فرهنگي است و اهالي اين حوزه خود را در آن رصد كنند.
وي ادامه داد: از سال گذشته بخش نامگذاري هر روز نمايشگاه به يك استان مطرح شد .
بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با شعار «فردا براي براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب برگزار مي‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.
فراهنگ **1085**1569
کد N1241384

وبگردی