آفتاب
اعلام آخرین آمار مربوط به طرح تحول نظام سلامت:

راه اندازی 900 تخت روانپزشكی جدید در كشور

راه اندازی 900 تخت روانپزشكی جدید در كشور

تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی آخرین آمار مربوط به طرح تحول نظام سلامت طی دو سال اخیر را اعلام كرد و گفت: در اجرای این طرح 900 تخت روانپزشكی طی سال گذشته در كشور راه اندازی شد و امسال نیز این برنامه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا دكتر محمد آقاجانی روز دوشنبه در نشست خبری دومین سالگرد طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت افزود: برنامه بهبود خدمات ناباروری به تازگی آغاز شده و برای ساخت 17 مركز جدید ناباروری و تجهیز 24 مركز ناباروری برنامه داریم تا در همه استان ها به این خدمات دسترسی ایجاد شود.
وی ادامه داد: همچنین برنامه ساخت، توسعه و بهسازی 666 بلوك زایمان در دست اجرا است و امیدواریم امسال یك هزار و 123 واحد اختصاصی زایمان راه اندازی كنیم چرا كه در نظر داریم فرهنگ زایمان طبیعی را تغییر دهیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: برنامه ریزی شده تا هنگام زایمان طبیعی امكان حضور همسر زن باردار در كنار او فراهم شود؛ ارتقای خدمات زایمان طبیعی منجر به كاهش نرخ عفونت ها و عوارض زایمان منجر شود.
وی با تاكید بر ضرورت حفظ حریم خصوصی زنان باردار هنگام زایمان خاطرنشان كرد: برنامه ریزی شده تا امسال تمام واحدهای زایمان طبیعی را در راستای سیاست های جمعیتی به واحدهای تك نفره تبدیل كنیم و تا كنون 300 واحد تك نفره زایمان در كشور ایجاد شده است.
ادامه دارد....
اجتمام ** 9185 ** 9314 ** 1418
کد N1241314

وبگردی