آفتاب
فعال حوزه صنعت نفت:

ايران قطب تعميرات دكل هاي حفاري خليج فارس مي شود

ايران قطب تعميرات دكل هاي حفاري خليج فارس مي شود

تهران- ايرنا- فعال حوزه صنعت نفت با بيان اينكه ايران قطب تعمير دكل هاي حفاري صنعت نفت در منطقه خليج فارس خواهد شد، گفت: با دستيابي ايران به فناوري تعمير و نگهداري دكل هاي حفاري، اين دكل ها به جاي ارسال به امارات در داخل كشورمان تعمير مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، بابك عباس پور روز يكشنبه در نشست خبري كه در حاشيه بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي صنعت نفت برگزار شد، افزود: در سال هاي گذشته ناچار بوديم دكل هاي حفاري ميدان هاي نفت و گاز را براي تعمير به امارات ارسال كنيم كه هزينه سنگيني به كشورمان تحميل مي كرد اما اكنون در اين صنعت خودكفا شده ايم.
مديربخش فراساحل ايزوايكو (زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت) به تعمير چندين دكل حفاري در داخل كشور اشاره كرد و ادامه داد: توانايي داخلي در اين صنعت به حدي رسيده است كه شركت هاي خارجي كه در پروژه هاي نفتي ايران فعاليت مي كنند درخواست تعمير توسط كارشناسان ايراني را مطرح كرده اند.
وي درباره ساخت سكوهاي ميدان مشترك هنگام نيز گفت: دو سكوي اين ميدان نفتي هم اكنون در حال ساخت است و در صورت تامين به موقع منابع، در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
عباس پور اضافه كرد: اين دكل ها پس از پايان كار ساخت به ميدان نفتي هنگام كه با كشور عمان مشترك است، حمل و نصب خواهد شد.
مديربخش فراساحل ايزوايكو درباره ساخت سكوهاي نفتي ميدان هنديجان نيز گفت: سكوي اول تا شهريور ماه امسال آماده تحويل مي شود و به محل نصب در خليج فارس منتقل خواهد شد.
وي ظرفيت هر يك از اين سكوهاي ميدان هنگام را 35 هزار بشكه در روز اعلام كرد.
عباس پور درباره ساخت سكوهاي ميدان گازي پارس جنوبي نيز گفت: با توجه به اينكه شركت صدرا به عنوان سازنده سكوهاي فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي نتوانست ساخت دو سكوي اين فازها را به موقع انجام دهد، تصميم گرفته شده است دو سكوي اقماري فاز 14 به فازهاي 17 و 18 منتقل شود.
فعال حوزه صنعت نفت اضافه كرد: سكوي اول در خردادماه بارگيري و براي نصب به پارس جنوبي منتقل مي شود. سكوي دوم نيز تا دو ماه آينده به مكان فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي منتقل مي شود.
بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي نفت،گاز، پالايش وپتروشيمي باحضور يك هزار و 900 شركت داخلي و خارجي از شانزدهم ارديبهشت ماه كار خود را آغاز كرد و امروز به فعاليت خود پايان مي دهد.
اقتصام**2022**3061**1561
کد N1240100

وبگردی