آفتاب

«ريتم و دف»، اثر «مسعود حبيبي» منتشر شد

«ريتم و دف»، اثر «مسعود حبيبي» منتشر شد

تهران- ايرنا- مسعود حبيبي، نوازندهٔ نامدار دف و مدرس موسيقي ايراني، دو جلد از مجموعهٔ هفت جلدي «ريتم و دف» را در معرفي ساز دف و آموزش نوازندگي آن، روانهٔ بازار كرد.

به گزارش روز يكشنبهٔ گروه فرهنگي ايرنا، به نقل از روابط عمومي مركز موسيقي بتهوون شيراز، مسعود حبيبي (نوازندهٔ چيره دست دف)، با اعلام اينكه هم اكنون مجموعهٔ آموزش «ريتم و دف» روانهٔ بازار شده است، دربارهٔ اين مجموعه گفت: پس از استقبالي كه از مجموعهٔ آموزشي شيوهٔ نوين دف نوازي تأليف بنده صورت گرفت، بر آن شدم كه مجموعه اي را كه از نظر علم امروز جهان به روزتر باشد، بنويسم و در انتخاب علائم تجديد نظر كنم و قطعه هاي بيش تري در خلال آموزش ريتم ها در اختيار علاقه مندان بگذارم.
وي ادامه داد: در ضمن به دنبال آن بودم كه از نظر راحتي و ساده شدن مراحل آموزش، نگاه دقيق تري داشته باشم. همين طور مي خواستم سه تا از قطعه هاي آلبوم «حماسهٔ ايران زمين» را كه در سال 1378 نوشته بودم، به صورت پارتيتور در اين مجموعه قرار دهم تا هديه اي باشد براي علاقه مندان. از اين رو مجموعه اي را به نام «ريتم و دف» نوشتم كه تدوين و تأليف آن بيش از 15 سال طول كشيده و در حال حاضر دو جلد از آن به چاپ رسيده كه جلدهاي بعدي نيز در شرف چاپ است. ناگفته نماند توزيع سراسري اين مجموعه را مركز موسيقي بتهوون شيراز مديريت مي كند.
اين نوازندهٔ دف دربارهٔ انگيزه هاي خود براي انتشار اين مجموعهٔ موسيقايي، گفت: هر روز كتاب هاي مختلفي در زمينهٔ سازهاي خارجي منتشر مي شود، اما كم تر پيش آمده كه معرفي سازهاي ايراني مانند تار، سنتور، دف و امثال اين ها در قالب كتابي تأليفي در دسترس دوستداران موسيقي خارج از ايران قرار گيرد و اين نكته بسيار ناراحت كننده است. همه وظيفه داريم بيش از اين توجه داشته باشيم.
حبيبي افزود: من به اين دليل، تصميم گرفتم اين مجموعه را علاوه بر نگارش فارسي، به شش زبان زندهٔ دنيا نيز ترجمه كنم كه اين ساز ايراني در دنيا معرفي شود.
حبيبي در ادامهٔ گفته هايش، دربارهٔ مراسم رونمايي اين مجموعه هم افزود: با عنايت و محبت دوستان، مراسمي براي رونمايي از اين مجموعه، با حضور جمعي از هنرمندان و فرهيختگان ايران در تاريخ هفتم خرداد ماه، ساعت 15 تا 17 در فرهنگسراي ارسباران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**3067**1569
کد N1239864

وبگردی