آفتاب

پیام تبریك وزارت ورزش و رئیس كمیته ملی المپیك به سوریان

پیام تبریك وزارت ورزش و رئیس كمیته ملی المپیك به سوریان

تهران- ایرنا- وزارت ورزش و جوانان و رئیس كمیته ملی المپیك در پیام های جداگانه ای كسب سهمیه حضور در بازی های المپیك از سوی حمید سوریان را به وی تبریك گفتند.

به گزارش ایرنا، حمید سوریان عصر امروز (جمعه) موفق شد در آخرین مرحله از رقابت های كشتی فرنگی گزینشی المپیك 2016 ریو، سهمیه وزن 59 كیلوگرم این رقابت ها را به دست بیاورد.
به این ترتیب تعداد سهمیه های كاروان ایران در بازی های المپیك ریو به عدد 44 رسید.
وزارت ورزش و جوانان و كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك نیز در پیام های جداگانه ای، این موفقیت را به سوریان تبریك گفتند.
در پیام وزارت ورزش و جوانان آمده است: پهلوان حمید سوریان، مرد پر توان و ارزشمند كشتی ایران و جهان، راهیابی شما به عرصه معتبر و بزرگ المپیك، افتخاری سترگ برای ورزش كشور و دلگرمی كاروان اعزامی ایران است. آفرین به غیرت و همت والای شما كه همواره نام ایران عزیز را سربلند كرده اید. به امید كسب هشتمین مدال طلای جهان و المپیك برای حمید عزیزی كه ارادتمند خاندان عصمت و طهارت است.
كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی پارالمپیك نیز در پیام خود آورده است: بار دیگر حمید سوریان دلاور مرد كشتی فرنگی ایران توانست در رقابت های كسب سهمیه المپیك ریو با غلبه بر رقبای خود، سهمیه بازیهای 2016 المپیك را كسب كند تا نشان دهد نابغه كشتی فرنگی میهن عزیزمان همان طور كه گفته بودیم مرد روزهای سخت است.
قهرمان عزیز، به خوبی دانستی در این لحظات دشوار و فراموش نشدنی چه اندازه در دل ملت بزرگ ایران از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد جا داری و بدون تردید یكی از عوامل موفقیت شما در این پیكارها، جدای از لطف الهی و تلاش وصف نشدنیت و زحمات كادر فنی، همین دعای خیر دوستداران و طرفدارانت بود كه به هیچ وجه جوان با اخلاق و دوست داشتنی خود را تنها نگذاشته و دعای خیرشان را بدرقه راهش كرده اند.
در ادامه این پیام آمده است: حمید جان به كاروان المپیكی كشورمان خوش آمدی. بدون شك حضورت انگیزه و قوت قلبی مضاعف و مایه دلگرمی دیگر ورزشكاران اعزامی میهن عزیزمان در بازی های المپیك ریو خواهد بود. دست مریزاد جوان با اخلاق و مرد دوست داشتنی ورزش ایران. با این موفقیت خود، دل ملتی را شاد كردی. دست مریزاد.
ورزشی 2024**1436
کد N1236681

وبگردی