آفتاب

خطيب جمعه تهران: ملت ايران حقوق خود را از حلقوم آمريكا بيرون مي كشد

خطيب جمعه تهران: ملت ايران حقوق خود را از حلقوم آمريكا بيرون مي كشد

تهران- ايرنا- خطيب جمعه تهران با اشاره به دست اندازي آمريكا به اموال ايران گفت: ملت ايران حقوق خود را از حلقوم آمريكا بيرون خواهد كشيد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي دوم نماز جمعه تهران افزود: دست اندازي آمريكاي قلدرغارتگر پست و پليد كه روح برجام را زير پا گذاشت و پول ملت ايران را ضبط كرد، محكوم مي كنيم.
صديقي اضافه كرد: با توكل برخدا مي گويم كه اسلام پيروز است و آمريكا روبه زوال.

**بعثت مقابله با جاهليت مرگبار
وي با بيان اين كه بعثت چشمه هميشگي، جريان نجات بشريت و مقابله با جاهليت مرگبار است، ادامه داد: بعثت باعث پوشانيدن مقام خليفت الهي به قامت لباس بشر بود، ديگراني كه در مكتب انبياء استفاده كرده، مي توانند خليفه خداوند در زمين باشند، يعني مي توانند رنگ خداوند داشته باشند.
صديقي با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) كه در زمان جاهليت، پرچم مقابله با تكبر را بر دست گرفت، اضافه كرد: جاهليت ستيزي و طاغوت ستيزي در تمام قرون بوده و زمان پيامبر نيز ابوسفيان، ابوجهل و ابولهب تصور جاهليت بود و امروز نيز با جبهه هاي مختلف روبرو هستيم كه مظهر آن آمريكا است.
خطيب جمعه تهران گفت: استكبار امروز به تجهيزات علمي مجهز است اما وظيفه ما حمل بار پيغمبر (ص) بر دوش امت است يعني از زمان پيامبر(ص) نيز كارما سخت تر است، چون كار ما مقابله با كودتا، فريب، تزوير و دروغ است و به حكم اسلام امكان سازش با آمريكا را نداريم.
صديقي همچنين با اشاره به سالروز گراميداشت مقام معلم، كارگر و هلال احمر اضافه كرد: خداوند خودش كارگر است و بساط خود را هرگز تعطيل و جمع نكرده است. خورشيد مرخصي ندارد و كار خود را انجام مي دهد.
وي اظهار داشت: كارگرها نيز براي بسياري از كشورها موي دماغ هستند، اما كارگرهاي ما در انقلاب خون دادند و از انقلاب سهم دارند، زيرا آنها به امام لبيك گفتند و امام زمان خود را خشنود كردند.
خطيب جمعه تهران تصريح كرد: كارگرها در شرايط مختلف، تهديد و تحريم با نظام همراهي كردند اما خيلي از كارها تعطيل شده و آمارهايي داريم كه مصلحت نمي دانيم آنها را بگوييم كه چه ميزان از اين كارگرها كه روزي مشغول بودند، امروز بيكارند.
صديقي با اشاره به اينكه معلمان، سرنوشت سازان انقلاب هستند، خاطر نشان كرد: حقوقشان با كارشان تناسب ندارند و افرادي سليم النفس و قانعي هستند، در بسياري از مواقع بازوي انقلاب بودند و خداوند بزرگ و علماي بزرگ ما نيز معلم اند.
وي افزود: بايد كرامت كارگر و معلم در جامعه ما در حد انسان هاي مجاهد و رزمندگان مورد اكرام و ارزش باشد، بالابردن دستمزد آنها كفايت نمي كند اما بايد ايجاد توازن در درآمد و هزينه برايشان به وجود آيد.
خطيب جمعه تهران تصريح كرد: بايد زمينه هاي شكوفايي در ميان معلمان و كارگران ايجاد شود و اين كارگرها هستند كه در خط مقدم اقتصاد مقاومتي هستند ولي بايد برنامه ريزي صحيحي براي آنها وجود داشته باشد.

**كتاب ها متناسب با فرهنگ انقلاب نيست/نياز تحول بنيادين در آموزش و پرورش
صديقي با بيان اينكه كتاب هاي در اختيار نوجوانان ما متناسب با فرهنگ انقلاب نيست، اظهار داشت: اين كتاب ها از فرهنگ غرب برداشت شده و بايد به كودكان آموخت كه امامان در زمان خود با توليد چه كردند؟ با استكبار چه كردند؟
وي افزود: تحول بنيادين در آموزش و پرورش و مديريت در كارگاه ها و كارگروه ها صورت گيرد تا بتوانيم با پنجه هاي استكبار مقابله كنيم.

**سياست زده كردن مملكت از اشد گناهان است
وي در بخش ديگري از خطبه دوم اظهار داشت: سياست زده كردن مملكت از اشد گناهان است و جامعه را به جان هم مي اندازد و ولايت مداري را از مردم مي گيرد.
خطيب جمعه تهران با بيان اينكه، من روزهاي اخير بدحجابي و بي حجابي را كمتر در جامعه مي بينم، تصريح كرد: اين مسايلي كه شيوع پيدا كرده، فقط به نيروي انتظامي مربوط نمي شود بلكه صداوسيما و روزنامه ها كه به دنبال داغ كردن مسايل سياسي هستند، بايد به داد ملت ايران و فرهنگ سازي برسند.
صديقي افزود: من از بانوان متشكرم و از نيروي انتظامي هميشه در صحنه حمايت مي كنيم. بايد با اين گناه جوري برخورد شود كه مشخص شود اين كشور، كشور امام زمان و ولايت است و تا زمانيكه خودمان درست نشويم، مجاري سياسي و فرهنگي ما نيز درست نخواهد شد.
سيام**9103**1429
کد N1236373

وبگردی