آفتاب
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های گردشگری در یزد/ چالش برسر هتل شدن مسعودیه

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های گردشگری در یزد/ چالش برسر هتل شدن مسعودیه

پاسخ به مناقشات واگذاری عمارت مسعودیه، ممنوعیت تردد اتوبوس‌های گردشگری در یزد و برگزاری جشنواره‌ای برای بلاگرها در قشم از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته رئیس جامعه تورگردانان خبر داد که اینکه تردد اتوبوس‌های گردشگری طبق اعلام پلیس راهور یزد از ساعت ۱۹ ممنوع اعلام شده است.

ابراهیم پورفرج گفت: در فروردین ماه نامه‌ای از سوی پلیس راهور ناجا در استان یزد دریافت شد که اعلام کرده بود تردد اتوبوس‌های گردشگری تنها از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ بلامانع است. این بدان معناست که توریست را در هتل زندانی کنیم و اجازه ندهیم از هتل برود جای دیگری شام بخورد و یا از زمان شب برای رفتن به مکان‌های دیگر استفاده کند چون بعد از ساعت هفت شب اجازه خروجش را از هتل نمی‌دهیم.

[div itemprop='articleBody']

پورفرج این مشکل را به تازگی با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرده است.

وبلاگ‌نویسان برتر سفرنامه‌نویس در قشم معرفی شدند

در این هفته اولین جشنواره سفرنامه‌نویسی بلاگرها در جزیره قشم همزمان با روز خلیج فارس در این جزیره برگزار و به ۴ برگزیده جوایزی اهدا شد.

[div itemprop='articleBody']

اولین جشنواره سفرنامه‌نویسی بلاگرها در جزیره قشم همزمان با روز خلیج فارس برگزار شد و ۲۵ بلاگر به مدت ۴ روز به رقابت پرداختند. در نهایت از بین آنها حسین عبدالهی با وبلاگ jahangasht.blogfa.com   و با کسب ۹۱ امتیاز رتبه اول را کسب کرد.

رتبه دوم نیز به نفیسه حاجاتی به دلیل نوشتن سفرنامه در وبلاگ hajati.blogfa.com  و مجید عرفانیان به همراه مینا کامران به عنوان نفرات سوم با وبلاگ majiderfanian.com و ۲charkheha.blogfa.com معرفی شدند.

پاسخ به مناقشات واگذاری عمارت مسعودیه

 

نشست خبری مسئولان عمارت تاریخی مسعودیه درباره واگذاری پرمناقشه این عمارت نفیس تاریخی و انتقادات صندوق احیاء مبنی‌بر عدم مرمت این عمارت و عدم رعایت تعهدات متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی، در مسعودیه برگزار شد.

در این برنامه تقی‌زاده رئیس پروژه مرمت و احیاء عمارت مسعودیه به شرح ماجرای واگذاری این بنا از طرف صندوق احیای آثار تاریخی به شرکت عظام پرداخت و گفت: اواخر سال ۸۹ عمارت مسعودیه را از صندوق احیاء تحویل گرفتیم. با توجه به قراردادی که با صندوق بسته شده بود، مکلف بودیم که این مجموعه را به یک مجموعه اقامتی ـ پذیرایی در حد یک مجموعه پنج ستاره تبدیل کنیم. پس از تحویل گرفتن عمارت، اقدامات برای رفع خطر انجام شد. به محض آغاز این کار، به سراغ گرفتن مشاور و تهیه طرح‌های مرتبط با حفاظت و مرمت احیاء و بهره‌برداری از مجموعه رفتیم.

وی افزود: در همین مرحله متوجه شدیم که امکان تبدیل عمارت مسعودیه به مجموعه هتلی وجود ندارد چون یک مجموعه هتلی در اولین گام نیاز به تعدادی اتاق دارد و این تعداد اتاق باید به حدی باشد که بتوان حداقل یک تور ۵۰ نفره را در آن اقامت داد، اما مجموعه عمارت مسعودیه فاقد چنین ظرفیتی است. بنابراین امکان اقامت در آن وجود ندارد.

تقی‌زاده ادامه داد: مسعودیه فضاهایی برای لابی، پذیرش هتل و یا سمینار دارد نمی‌توان آنها را به اتاق تبدیل کرد بلکه بخش‌های مربوط به اتاق‌ها در سال‌های گذشته که در قسمت اندرونی خانه بود، تخریب شده است. بنابراین هتل شدن عمارت مسعودیه را یک خیانت به این بنای تاریخی می دانیم.

کد N1235968

وبگردی