آفتاب

نماينده بان كي مون از موارد نقض آتش بس در يمن ابراز نگراني كرد

نماينده بان كي مون از موارد نقض آتش بس در يمن ابراز نگراني كرد

نيويورك-ايرنا-نماينده ويژه بان كي مون در يمن موارد نقض آتش بس روز چهارشنبه در يمن را نگران كننده خواند و گفت اميدوار است كه اين موارد خللي در روند گفتگوهاي صلح اين كشور بوجود نياورد.

استفان دوجاريك سخنگوي بان كي مون در كنفرانس خبري روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت كه اسماعيل شيخ احمد نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل امروز پيرامون پيشرفت گفتگوهاي صلح يمن با خبرنگاران گفتگو كرده است.
به گفته دوجاريك، نماينده بان كي مون به خبرنگاران گفته است كه طرفين در ادامه اين گفتگوها بر سر تشكيل سه گروه كارشناسي در زمينه هاي انتقال سياسي، مسائل امنيتي و مسائل مربوط به زندانيان وبازداشت شدگان يمني به توافق رسيده اند وگروه هاي مذكور صبح امروز به وقت محلي نخستين نشست خود را برگزار كرده اند.
سخنگوي بان كي مون به نقل از اسماعيل شيخ احمد افزود كه روز گذشته گزارش هايي از موارد متعدد نقض آتش بس از سوي گروه هاي درگير به او رسيده كه موجب نگراني شديد او شده است.
دوجاريك اضافه كرد كه نماينده دبيركل سازمان ملل بطور مستمر در خصوص اين موارد نقض آتش بس با نمايندگان گروه هاي درگير در يمن در تماس و گفتگو بوده و از آن ها خواسته است تا اجازه ندهند اين موارد روند گفتگوهاي جاري صلح را مختل كند.
بر همين اساس اسماعيل شيخ احمد نماينده بان كي مون درگفتگوي امروز خود به خبرنگاران گفته است كه در سايه آتش بس اخير زمينه كمك رساني هاي سريع تر و آزادانه تر به مردم اين كشور فراهم شده و امدادگران موفق شده اند شمار زيادي از مردم يمن را بخصوص در استان تعز كه يكي از آسيب ديده ترين استان هاي اين كشور است زير پوشش كمك رساني هاي خود قرار دهند.
شيخ احمد ابراز اميدواري كرده است كه طرفين درگير در يمن با نظارت مسئولانه تر بر اجراي آتش بس امكان ادامه اين كمك رساني ها را به موازات ادامه گفت و گوهاي صلح اين كشور فراهم كنند.
اروپام-4-541**1565
کد N1235832

وبگردی