آفتاب

نمايش بيش از 25 هزار عنوان كتاب چاپ اول در سالن كارنامه نشر

نمايش بيش از 25 هزار عنوان كتاب چاپ اول در سالن كارنامه نشر

تهران - ايرنا- سالن كارنامه نشر در بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، 25هزار و 490 عنوان كتاب چاپ نخست در سال 94 را به نمايش گذاشته است.

دبير فعاليت هاي فرهنگي كميته فعاليت هاي فرهنگي بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: اساتيد، دانشجويان، كتابداران و اهالي قلم مي توانند با مراجعه به سايت خانه كتاب و پنل مربوطه ليست اين كتاب ها را مشاهده كنند.
محمدحسن محمدي با اشاره به تعداد كتاب هاي تاليفي و ترجمه شده از سال 84 تا 94 افزود: علاقمندان مي توانند آمارهاي تحليلي اين كتاب ها در موضوعات مختلف را در اختيار داشته باشند.
وي با بيان اينكه نيشابور پايتخت كتاب سال 95 نام گرفت، ادامه داد: غرفه اي به مساحت 60 مترمربع جنب كارنامه نشر، فعاليت هاي دوستداران كتاب و كتابخواني اين شهرستان را به بازديدكنندگان معرفي مي كند.
محمدي همچنين به بخش اقوام و اديان در آينه كتاب اشاره و اضافه كرد: در اين قسمت، فعاليت هاي اقوام ايراني در زمينه نشر به نمايش گذاشته شده و قرار است چند نشست ويژه هم در ايام برگزاري نمايشگاه در اين مكان برگزار شود.
وي غرفه روستاها و عشاير دوستدار كتاب را يكي ديگر از بخش هاي جنبي اين نمايشگاه معرفي كرد و ادامه داد: در اين غرفه فعاليت روستاها و عشايري كه به شيوه اي خاص كتاب را تبليغ و ترويج مي كنند، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
كتاب و رسانه، كتاب و هنر، كتاب و ورزش و مروجان كتاب، از ديگر بخش هايي است كه محمدي به فعاليت آنها اشاره كرد و از علاقمندان خواست با مراجعه به بال شمال غربي نمايشگاه با همه فعاليت هاي فرهنگي اتحاديه ناشران و كتابفروشان در اين مكان آشنا شوند.
وي پاسداشت جايگاه و ارتقاي سطح اصحاب انديشه، قلم و نشر، ترويج و افزايش فرهنگ مطالعه و ارتقاي سطح و جايگاه كتاب در جامعه را از اهداف كميته فعاليت هاي فرهنگي بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران دانست.
محمدي از جمله محورهاي فعاليت اين كميته را پاتوق اهل قلم، تالار گفت وگو ، سالن هاي كارنامه نشر و جشنواره كتاب عنوان كرد.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با شعار ' فردا براي خواندن دير است' از 15تا 25 ارديبهشت ماه جاري در شهر آفتاب برپاست.
فراهنگ**1880**1027
کد N1235633

وبگردی