آفتاب

جزئيات حادثه دبستان معراج اهواز از زبان مديركل آموزش و پرورش خوزستان

جزئيات حادثه دبستان معراج اهواز از زبان مديركل آموزش و پرورش خوزستان

اهواز- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئياتي از برخورد والدين يك دانش آموز اهوازي با مديران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام كرد.

محمد تقي زاده روز پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: حادثه برخورد فيزيكي والدين يك دانش آموز با مديران اين مدرسه كه هفته گذشته رخ داد يك حادثه معمولي بوده كه برخي رسانه ها بيش از حد آن را بزرگ كردند.
وي اضافه كرد: هفته گذشته دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بيرون از مدرسه با هم درگير لفظي پيدا كردند كه يكي از آنان موضوع درگيري را به يكي از معلمان مدرسه گزارش مي دهد.
وي گفت: معلم ياد شده در اين زمينه به دانش آموز خاطي تذكراتي را داده كه موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل مي شود.
وي اضافه كرد: روز بعد از ماجرا مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز ياد شده به مدرسه مراجعه كرده و خواستار معرفي دانش آموزي شدند كه با فرزند آنان مشاجره لفظي داشته است كه مديران دبستان از اين كار امتناع مي كنند.
تقي زاده گفت: پس از پافشاري مديران مدرسه براي معرفي نكردن دانش آموز به آنان مادر و عمه دانش آموز با مديران دبستان معراج درگير مي شوند و دو معلم و معاون دبستان از سوي اين مادر و عمه دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند.
مديركل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: بلافاصله موضوع از سوي آموزش و پرورش در محاكم قضائي اهواز پيگيري و با دستور مقام قضائي دو فرد خاطي ( مادر و عمه دانش آموز) دستگير و بازداشت مي شوند.
وي گفت: دو فرد ياد شده به دليل زن بودن با قيد وثيقه آزاد شده ولي موضوع پرونده قضائي آنان به قوت خود باقي است و بزودي راي قضائي آن نيز صادر خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش استان خوزستان با انتقاد از برخي بزرگ نمائيها در اين خصوص گفت: اين موارد در تمام كشور اتفاق مي افتد و در مواردي در سالهاي قبل و در استانهاي ديگري غير از خوزستان حتي معلمان فداكاري هم كشته شده اند ولي به اندازه اين موضوع بزرگ نمائي نشد ه اند.
وي گفت: والدين دانش آموزان بايد قدردان زحمات معلمان باشند زيرا معلمان هستند كه آينده جامعه را با تربيت فرزندان آنان رقم مي زنند و اينگونه برخوردها ممكن است در انگيزه معلمان براي تربيت نسلهاي آينده تاثير منفي بگذارد.
وي در پايان گفت: از رسانه اي كه اين موضوع را بزرگ نمائي كرده است بزودي در محاكم قضائي شكايت خواهيم كرد.
دبستان دولتي معراج با حدود 200 نفر دانش آموز در منطقه چهارم اهواز واقع شده است.
7158/6064/6060
کد N1235164

وبگردی