آفتاب

مسجد جامعي: سند تحول بنيادين شهرداريها سال آينده به مجلس مي رود

مسجد جامعي: سند تحول بنيادين شهرداريها سال آينده به مجلس مي رود

بجنورد -ايرنا - عضو شوراي اسلامي شهر تهران اظهار كرد: سند تحول بنيادين شهرداريها هم اكنون از سوي كارشناسان در حال طراحي است و با قول مساعد رئيس جمهوري در سال آينده به صحن علني مجلس مي رود.

احمد مسجد جامعي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هم اكنون با تشكيل كميسيون تهران و كلانشهرها در مجلس اولين قدم را براي رسيدن به اين سند برداشته شده است و اميدواريم با برنامه ريزي دقيق و كارشناسانه مراحل ديگر اين سند را طراحي كنيم.
وي هدف از طراحي سند تحول بنيادين شهرداري ها را رسيدن به مديريت يكپارچه در امور شهرداري ها عنوان و خاطرنشان كرد: در صورت تصويب اين سند در مجلس بسياري از درآمدهاي ناپايدار مانند افزايش تراكم در شهرداريها از بين مي رود و شهرداريها به سمت يك درآمد پايدار پيش مي روند.
مسجد جامعي گفت: منابع مالي در شهرداريها همواره با چالش هاي زيادي همراه بوده كه در اين سند نوع هزينه منابع مالي در شهرداريها ساماندهي مي شود.
وي به قوانين پشتيباني شوراها هم اشاره كرد و گفت: قوانين شوراها نياز به تبيين دارد و تغييراتي كه بعضا در قوانين شوراها شكل گرفته است باعث سرودر گمي برخي از شوراهاي محلي شده است.
وي در ادامه افزود: با توجه به اين كه بسياري از اعضاي شوراها اسلامي كشور قشر جوان هستند نياز به آموزش دارند كه مسئولان بايد در زمينه آموزش شوراها تلاش هاي بيشتري انجام دهند.
مسجد جامعي روز دوشنبه براي حضور در همايش شوراهاي اسلامي خراسان شمالي به بجنورد مركز اين استان سفر كرده بود.
استان 925 هزار نفري خراسان شمالي در شمالشرق كشور واقع شده است وشهر بجنورد با دارا بودن 2 منطقه شهري و همچنين شهرداري مهر 211 هزار نفر جمعيت دارد.
6003 / 6042
کد N1232048

وبگردی