آفتاب

مشاور فرمانده سپاه قدس: طومار داعش و تكفيري ها امسال درهم مي پيچد

مشاور فرمانده سپاه قدس: طومار داعش و تكفيري ها امسال درهم مي پيچد

كاشان- ايرنا- مشاور عالي فرمانده سپاه قدس گفت: سال 95 سال پايان و درهم پيچيدن طومار داعش و تكفيري ها با تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام خواهد بود.

به گزارش ايرنا سردار پاسدار ايرج مسجدي يكشنبه شب در يادواره شهداي كارگر و شهداي مدافع حرم كاشان اظهار كرد: اگر امروز شهداي مدافع حرم را نمي داديم، آينده بايد چندين برابر شهيد در مرزهاي خود مي داديم.
وي گفت: يك سوي بحث، اعتقادي و دفاع از حرمين است اما در سوي ديگر، عمق امنيتي براي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران است و جبهه سوريه و عراق خط مقدم جمهوري اسلامي و دفاع از حريم اسلام و انقلاب اسلامي است.
سردار مسجدي افزود: هزينه هايي كه امروز در جنگ با داعش متقبل مي شويم براي دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي و جلوگيري از هزينه هاي فرداست و اين جنگ، جنگ صرفه جويي براي ماست و نيروهاي قدس نيز امروز عهده دار يك مأموريت و وظيفه سنگين در شرايط حساس منطقه هستند.
وي تصريح كرد: هر جا كه مسلمانان نياز به پشتيباني و كمك و حمايت در برابر استكبار، توطئه ها و تكفيري ها پيدا كنند، وظيفه انساني و اسلامي ما به عنوان نيروي مسلمان كمك و حمايت است و اين نظر جمهوري اسلامي و در رأس آن رهبر فرزانه انقلاب است.
سردار مسجدي تأكيد كرد: امروز منطقه ما در پاره اي از كشورها از جمله عراق و سوريه به كمك سپاه قدس به عنوان نيروهاي زبده نياز پيدا كرده است.
وي افزود: در سوريه شرايط بسيار سخت شده بود؛ نيروهاي تكفيري داعش، جبهه النصره و احرار الشام سه جريان قوي و اصلي در سوريه وجود داشت كه همگي از نظر تفكر، ضد تشيع علوي و حرم هاي شريف و در يك راهبرد كلي به نام نابودي شيعه كه تكفير تعريف كرده است، مشترك هستند.
مشاور فرمانده سپاه قدس با اشاره به شهادت بسياري از رزمندگان در سوريه، گفت: انگيزه جهاد و شهادت مجاهدان با مديريت سپاه به كمك ارتش سوريه آمد و شهداي مدافع حرم به مسلمانان عزت دادند.
سردار مسجدي گفت: داعش يك جريان فكري و اعتقادي و يك نهضت اعتقادي است كه تفكر و اعتقادش بازگشت به خلافت اسلامي در جهان بوده و در صورت بيعت نكردن افراد با اين خلافت و امير آن ابوبكر البغدادي، افراد را دشمن و در رأس آنان شيعيان را دشمن مي دانند.
وي افزود: آنها معتقدند بايد تمام كشورها را فتح كنيم و اين فتح از عراق و شام آغاز شده و سپس به سراغ تهران و كابل برويم.
سردار مسجدي گفت: اين جنگ به دليل اعتقادي بودن بسيار سخت است و چون اين جبهه اعتقادي است، زايش و توليد دارد.
اين فرمانده نظامي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها و صهيونيست ها و اسرائيلي ها در اين آتش مي دمند؛ به داعش امكانات مي دهند تا كشورهاي اسلامي در درون خود درگير باشند تا امنيت خودشان برقرار باشد؛ به همين دليل مسمانان را از كشورهاي اروپايي به اين منطقه روانه مي كنند.
وي افزود: آمريكا ادعاي مبارزه با تروريست ها را دارد؛ درحالي كه حتي يك عمليات مبارزه با تروريست ها در كارنامه خود ندارد.
سردار مسحدي تأكيد كرد: امروز بايد جمهوري اسلامي در اين ميدان بجنگد و مناطق يكي پس از ديگري از دست داعش رها شود تا داعش در ميدان كوچكتري قرار گيرد و نابود شود و عناصرش يا كشته يا متواري شوند.
وي خاطرنشان كرد: سير نزول داعش از نظر فكري و اعتقادي و ميداني و عملياتي آغاز شده و جبهه حق رو به قدرت و پيشروي است.
سردار مسجدي تأكيد كرد: بنابر اين هزينه هايي كه امروز متقبل مي شويم، جلوگيري از هزينه هاي فرداست و اين جنگ، جنگ صرفه جويي ماست.
شهرستان كاشان 250 شهيد كارگر و 21 شهيد مدافع حرم تقديم اسلام كرده است؛ اين شهرستان در مجموع يكهزار و 700 شهيد در هشت سال دفاع مقدس تقديم نظام اسلامي كرده است.
شبد**3009**6021**1504
کد N1230063

وبگردی