آفتاب
اعتراض گسترش فولاد به تغيير محل برگزاري بازي با پرسپوليس/

سمندر: فقط در ورزشگاه اختصاصي بازي مي كنيم

سمندر: فقط در ورزشگاه اختصاصي بازي مي كنيم

تبريز-ايرنا- مديرعامل باشگاه گسترش فولاد تبريز ضمن اعتراض شديد به سازمان ليگ در خصوص تغيير مكان برگزاري بازي اين تيم مقابل پرسپوليس تهران اعلام كرد: ما فقط در ورزشگاه اختصاصي بينان ديزيل بازي مي كنيم و هرگز راضي به تغيير محل برگزاري بازي هاي خانگي نيستيم.

به گزارش روابط عمومي اين باشگاه، غلامرضا سمندر روز يكشنبه در واكنش به اظهارات غلامرضا بهروان مسئول كميته مسابقات ليگ برتر مبني بر برگزاري ديدار گسترش فولاد تبريز و پرسپوليس تهران در ورزشگاه يادگار امام (ره) افزود: برگزاري بازي مقابل پرسپوليس در ورزشگاه يادگار امام(ره) اجحافي ديگر در حقوق اين باشگاه است.
وي اظهاركرد: ما اين تصميم را اجحافي ديگر در حقوق قانوني خود مي دانيم و زبان ما از توصيف شرايط و آنچه بر ما روا داشته شده، قاصر است.
وي، شرايط پيش آمده براي باشگاه گسترش فولاد تبريز را بسيار رنج آور دانست و گفت: واقعا' خسته شده ايم و نمي دانيم تا چه حد بايد تاوان ورود به عرصه ورزش را بپردازيم و همواره دنبال احقاق حقوق مسلم خود باشيم؛ تداوم چنين وضعيتي توان فرساست.
سمندر، برخورداري از حقوق قانوني را امري طبيعي دانست و بيان داشت: متاسفانه شرايط را به جايي رسانده اند كه براي استفاده از حقوق به حق مان نيز بايد با چالش رو برو شده و وادار به تنش شويم.
وي با ابراز ناراحتي از تعيين ورزشگاه يادگار امام تبريز به عنوان ميزبان بازي خانگي گسترش فولاد و پرسپوليس تهران، يادآور شد: هيچ بهانه و توجيهي براي اين كار وجود ندارد و حقيقت امر آن است كه توان و اراده اي براي دفاع از حقوق باشگاه هاي خصوصي در كشور نمي بينيم.
سمندر، تاييد معيارهاي امنيتي برگزاري مسابقه در ورزشگاه اختصاصي گسترش فولاد از سوي شوراي تامين را مهر تاييدي بر اظهارت خود دانست و اضافه كرد: همانطور كه پيشتر فرماندار تبريز گفته است، با وجود بالا بودن حساسيت بازي از نظر شوراي تامين و نيروي انتظامي هيچ مشكلي از نظر امنيت در ورزشگاه گسترش فولاد وجود ندارد.
وي ، اظهارات بهروان درباره احتمال حضور هواداران بيش از گنجايش ورزشگاه بنيان ديزل و پيش آمدن مشكل را بهانه دانست و ادامه داد: طبق صحبت هاي فرماندار تبريز ، احتمال ازدحام هواداران تنها مساله پيش روي ميزباني در ورزشگاه اختصاصي گسترش فولاد است كه براي اين موضوع نيز در چارچوب فوتبال حرفه اي راهكار وجود دارد.
سمندر، بليط فروشي دو روز قبل از بازي و فروش بليط براساس ظرفيت ورزشگاه را، راهكار منطقي ادعاي مطرح شده بيان داشت و اضافه كرد: به جاي فرافكني و ملتهب كردن فضا بايد با هم انديشي به مديريت شرايط پيش رو پرداخته شود و به حقوق طرفين احترام گذاشت.
وي ادامه داد: ما آمادگي اجرايي كردن فروش بليط چند روز قبل از زمان برگزاري بازي به تعداد گنجايش ورزشگاه را داريم اما با اين وجود معتقديم كه با توجه به برگزاري همزمان مسابقات و اهميت بازي هاي ديگر، اشتياق براي حضور در بازي گسترش فولاد و پرسپوليس آن گونه كه وانمود مي شود، نيست و بهتر است آقايان براي توجيه رفتار و رسيدن به اهداف شان، بزرگ نمايي و غلو نكنند.
سمندر درباره مطرح كردن كمبود نور در ورزشگاه اختصاصي گسترش فولاد نيز، گفت: بالاخره نفهميديم مشكل ميزباني ما در ورزشگاه اختصاصي چيست، اگر مشكل ازدحام هوادار و كم بودن گنجايش ورزشگاه است كه راهكار آن بيان شد، اما اگر درباره كمبود نور مساله اي وجود دارد. اي كاش آقايان قبل از اتخاذ تصميم اقدام به تحقيق مي كردند و فاصله زماني ساعت شروع بازي و غروب آفتاب را مدنظر قرار مي دادند.
وي اضافه كرد: همان گونه كه هفته گذشته در بازي خانگي مقابل استقلال خوزستان شاهد بوديم تا نيم ساعت بعد از اتمام بازي نيز مشكلي از بابت نور در ورزشگاه وجود نداشت كه با توجه به طولاني تر شدن روزها در آستانه تابستان و غروب آفتاب در ساعت 21، به هيچ عنوان مشكلي از بابت نور در ورزشگاه اختصاصي گسترش فولاد براي برگزاري مسابقات وجود ندارد.
سمندر يادآور شد: آقايان توجه داشته باشند كه سال گذشته نيز دقيقا' در چنين ايام و شرايطي ميزبان پرسپوليس بوديم و هيچ مشكلي از بابت حضور هواداران و كمبود نور پيش نيامد.
وي با بيان اينكه تحمل و صبر هيات مديره باشگاه به سر آمده است، گفت: ما به هيچ عنوان چيزي فراتر از حقوق قانوني مان نمي خواهيم اما متاسفانه كار به جايي رسيده كه اجازه بهره برداري از هزينه چند صد ميلياردي خود را هم نداريم و چنين شرايطي براي هيئت مديره خسته كننده بوده و غير قابل قبول است.
ديدار تيم هاي گسترش فولاد و پرسپوليس از هفته 29 ليگ برتر قرار است روز يكشنبه 19 ارديبشهت در تبريز برگزار شود.
3038/518/1352
کد N1229427

وبگردی