آفتاب
واعظی در گفت و گو با ایرنا:

ایران و كره جنوبی سند توسعه همكاری دربخش فناوری اطلاعات امضا می كنند

ایران و كره جنوبی سند توسعه همكاری دربخش فناوری اطلاعات امضا می كنند

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سندی برای توسعه همكاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین ایران و كره جنوبی در حال تدوین است كه در آینده ای نزدیك به امضای وزیران ارتباطات دو كشور خواهد رسید.

محمود واعظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: شركت های بخش خصوصی ایران و كره جنوبی كه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند در سفر هیات كره جنوبی به تهران با یكدیگر دیدار و راه های توسعه همكاری ها را بررسی خواهند كرد.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درصدد است سند توسعه همكاری های مشترك را تنظیم كند؛ با توجه به اینكه تدوین این سند در زمان حضور هیات كره جنوبی در ایران آماده نمی شود، در آینده ای نزدیك توسط وزیران ارتباطات دو كشور به امضا برسد.
واعظی، به ارتباط خوب دو كشور در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیش از اجرای برجام اشاره كرد و افزود: اكنون تلاش می شود با توجه به شرایط تازه كشور، این تبادل ها بیش از گذشته افزایش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شركت های ارتباطات و فناوری اطلاعات كره جنوبی از جمله شركت سامسونگ كه در ایران فعالند به همراه شركت های ایرانی فعال، زمینه های بسیار خوبی برای افزایش سطح همكاری های دوجانبه فراهم می كنند.
به گزارش ایرنا، خانم «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی فردا(یكشنبه) به دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان سفر سه روزه خود به تهران را آغاز می كند.
امضای چند قرارداد همكاری، جست وجوی راه های تقویت همكاری مشترك در بخش های انرژی، بانك و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از مهمترین محورهایی اعلام شده برای بحث و تبادل نظر مسئولان دو كشور است.
اقتصام(4)2078** 2023
کد N1227916

وبگردی