آفتاب
كوتاه از راديو؛

گراميداشت روز معلم در راديو نمايش/ اهميت آموزش در راديو اقتصاد

گراميداشت روز معلم در راديو نمايش/ اهميت آموزش در راديو اقتصاد

تهران- ايرنا- روز معلم با دو نمايش در راديو نمايش گراميداشته مي شود؛ راديو اقتصاد نيز به اهميت آموزش در اين مقوله مهم مي پردازد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي راديو، «ماشه اي روي انديشه» به نويسندگي سهيلا خدادادي 12:15 روي آنتن راديو نمايش مي رود كه فرازي از زندگي استاد شهيد مرتضي مطهري است.
مهدي طهماسبي، سيما خوش چشم، سينا نيكوكار، ميرطاهر مظلومي، رامين پور ايمان و صفا آقاجاني در اين نمايش نقش دارند.
همچنين «راز كهنه» نمايش ديگري است كه همين روز ساعت 15:15 دقيقه روي آنتن راديو نمايش مي رود.
اين نمايش به نويسندگي ياسمن شكرگزار داستان پزشك موفقي است كه مي خواهد براي ادامه تحقيقاتش به خارج از ايران سفر كند؛ اما اداي دين به معلم دوران كودكي اش او را از رفتن منصرف مي كند.
سيما خوش چشم ، مهدي طهماسبي، ماندانا محسني و مجيد حمزه از جمله بازيگران اين نمايش راديويي هستند.
اين دو نمايش راديويي به كارگرداني مهدي نميني مقدم، تهيه كنندگي ژاله محمد علي به تازگي در اداره كل هنرهاي نمايشي راديو توليد شده است كه به مناسبت روز معلم از اين شبكه راديويي پخش مي شود.

** هفته پيش رو در راديو اقتصاد
راديو اقتصاد در برنامه «روز از نو» يكشنبه 12 ارديبهشت، به موضوع اهميت آموزش و پرورش صحيح در آينده اقتصادي كشور خواهد پرداخت.
دكتر امير آتشاني، استاد دانشگاه و متخصص كارآفريني كودك در برنامه فردا به بررسي ساختار آموزشي توانمند در راستاي سنجش و آموزش مهارت به عنوان زيرساخت مهم در پرورش رشد اقتصادي در جامعه مي پردازد.
بررسي و نظرسنجي آموزش در مقاطع مختلف با ديد كارآفريني و خلق ارزش و اينكه زيرساخت هاي آموزشي چقدر در رشد تفكر كارآفريني موثر است از جمله محور هاي موضوعي اين برنامه خواهند بود.
برنامه روز از نو به تهيه كنندگي مهدي شيار شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:30 به مدت 85 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.
راديو اقتصاد در برنامه «ايستگاه نود و هشت» يكشنبه 12 ارديبهشت، نقش آموزش در آينده كاري و مالي بچه ها را بررسي مي كند.
محسن برزگر، كارشناس آموزش كودكان و دكتر نسترن اسدي، كارشناس خلاقيت كودك در برنامه فردا در خصوص آموزش هوش مالي به بچه ها، گفت وگو مي كنند.
با توجه به تغيير سبك زندگي، آموزش چه مواردي براي آينده مالي و كاري بچه ها ضروري است و همچنين اين موضوع كه به كدام نيازهاي مالي فرزندان و به چه شكل بايد پاسخ داده شود، نيز در برنامه مطرح خواهند شد.
برنامه ايستگاه نود و هشت كاري از گروه اقتصاد و جامعه، به تهيه كنندگي ليلا اميد يگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت 09:00 به مدت 55 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.
راديو اقتصاد در برنامه «ارمغان طبيعت» يكشنبه 12 ارديبهشت، به تاثير هزينه هاي خوراك دام و طيور بر محصولات پروتئيني مي پردازد.
مجيد موافق قديري، رئيس انجمن خوراك دام و طيور و حميد سلطاني، توليد كننده نمونه در برنامه فردا در رابطه با مديريت تغذيه و آزادسازي قيمت ها گفت وگو مي كنند.
از ديگر موضوعات اين برنامه مي توان از هدر رفت محصولات اوليه، ناخالصي در خوراك و وجود ناظران فني نام برد.
ارمغان طبيعت كاري از گروه كشاورزي به تهيه كنندگي الهام مصطفوي يكشنبه، سه شنبه، پنج شنبه ساعت 12:00 به مدت 30 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.
راديو اقتصاد در برنامه «نود و هشتي ها» يكشنبه 12 ارديبهشت، نحوه قيمت گذاري كنوني خودرو را بررسي مي كند.
مسئولان شوراي رقابت در برنامه فردا در مورد اهميت كيفيت در قيمت گذاري محصولات و نقش شوراي رقابت در قيمت گذاري خودرو ها صحبت خواهند كرد.
نود و هشتي ها كاري از گروه اقتصاد و جامعه به تهيه كنندگي غلامرضا عزتي شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:00 به مدت 90 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.
راديو اقتصاد در برنامه «اقتصاد حوالي فرهنگ» يكشنبه 12 ارديبهشت، به سراغ هزينه هاي مرتبط با آموزش و پرورش خواهد پرداخت.
با حضور كارشناسان مربوطه در برنامه فردا در رابطه با قيمت تمام شده آموزش و پرورش و سرانه آموزشي صحبت مي كنند.
هزينه هاي جاري (تجهيزات، حقوق و دستمزد، ماليات، آب و برق و ...)، هزينه هاي عمراني (مكان، تجهيزات سرمايه اي و... ) از جمله مواردي است كه در برنامه بررسي مي شوند.
برنامه اقتصاد حوالي فرهنگ كاري از گروه اقتصاد و جامعه به تهيه كنندگي فرزانه صادقيان شنبه الي پنج شنبه ساعت 22:00 به مدت 55 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

راديو فرهنگ؛ گراميداشت ياد استاد لطفي
همزمان با دومين سالروز درگذشت استاد آهنگساز و نوازنده سرشناس موسيقي ايران، برنامه نيستان راديو فرهنگ، يكشنبه 12 ارديبهشت ويژه برنامه اي را به ياد لطفي پخش مي كند.
برنامه نيستان يكشنبه 12 ارديبهشت همزمان با سالروز درگذشت استاد محمدرضا لطفي ويژه برنامه اي را با حضور علي اكبر شكارچي (آهنگساز و نوازنده كمانچه) ارشد تهماسبي (موسيقيدان و پژوهشگر موسيقي و نوازنده تار) و كيوان ساكت (آهنگساز و نوازنده تار) پخش مي كند.
محمد امين مير احمدي و وحيد رستگاري درباره زندگي و آثار استاد لطفي با اساتيد موسيقي گفت وگو مي كنند.
برنامه نيستان راديو فرهنگ، برنامه اي با موضوع موسيقي ايراني است و هر روز ساعت 14:30 پخش مي شود.
فراهنگ**9157 ** 1569
کد N1227758

وبگردی