آفتاب

فيلم محمد رسول الله در سن پترزبورگ به نمايش در آمد

فيلم محمد رسول الله در سن پترزبورگ به نمايش در آمد

فيلم محمد رسول الله (ص) با حضور مجيد مجيدي كارگردان آن در مراسم و برنامه ويژه معرفي فرهنگ اسلامي كه تا 17 ارديبهشت ادامه دارد، در سينماي تاريخي' آورورا' شهر سن پترزبورگ پايتخت فرهنگي روسيه به نمايش در آمد.

به گزارش ايرنا، پيش از نمايش اين فيلم كه از سوي جامعه مفتيان روسيه با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مسكو انجام گرفت، روايل عين الدين رييس جامعه مفتيان روسيه در پيامي كه توسط معاون اين جامعه خوانده شد، نمايش فيلم محمد رسول الله را اقدام ارزشمندي خواند و ابراز اميدواري كرد كه هفته فرهنگ اسلامي بتواند به معرفي و درك درست از اسلام در اين كشور كمك كند.
محي الدين معاون جامعه مفتيان روسيه نيز در اين برنامه با اشاره به برگزاري مراسم روزهاي معرفي فرهنگ اسلامي در سن پترزبورگ با هدف معرفي و درك صحيح از دين مبين اسلام در جامعه روسيه، نمايش فيلم محمد رسول الله را بسيار ازشمند خواند.
دبير برگزاري اين همايش گفت: فيلم محمد رسول الله (ص) در محتوا و ساخت بسيار تاثير گذار است و حضور كارگردان نيز فرصت مغتنمي براي اين مراسم به شمار مي رود.
وي در ادامه افزود: اين فيلم چهره رحماني پيامبر اسلام را نشان مي دهد و حضرت محمد(ص) ادامه دهنده راه انبيا گذشته و تكميل كننده رسالت خود بوده است.
محي الدين در پايان براي كساني كه بدون ديدن فيلم آن را را حرام اعلام كرده اند، اظهار تاسف كرد و گفت: اميدوارم به زودي اين فيلم در سراسر روسيه به نمايش عمومي گذاشته شود.
مجيدي نيز در سخنان خود پس از بيان تلاش هاي هفت ساله براي ساخت اين اثر به حوادث ساليان اخير در منطقه اشاره كرد و گفت: در جهاني زندگي مي كنيم كه متاسفانه قرائت هاي بسيار زشتي به تصوير كشيده مي شود كه هيچ نسبتي با ذات اسلام عزيز ندارد. در رابطه با ترور، خشونت، آدم كشي و جناياتي كه امروزه به اسم دين صورت مي گيرد، بايد گفت كه آنها نام اسلام را به سرقت برده اند و اين اسلام نيست.
وي افزود: روسيه نيز درگير نگاه خشونت آميز از سوي گروه هاي تندرو مي باشد و امروز تهران و مسكو در يك جبهه متحد عليه خشونت و تروريسم قرار دارند كه اميدواريم از طريق مسائل فرهنگي بتوانيم چهره واقعي اسلام را معرفي كنيم و من تلاش كردم با ساخت اين فيلم دريچه تازه اي به دنياي غرب باز كرده و چهرهاي واقعي از اسلام را معرفي كنم.
مجيدي تاكيد كرد كه براي اين فيلم از بهترين هاي جهان بهره گرفته و تلاش شده در وهله اول اتحاد بخش مسلمانان باشد.
وي گفت: اين فيلم در برخي كشورها نادانسته و نديده تحريم شده است در حاليكه بارها از همه علما دعوت شده آن را كامل ببينند و گفت وگو كنند تا چهره تازه اي از اسلام معرفي شود.
وي همچنين تاكيد كرد كه براي ساخت محمد رسول الله (ص)، تلاش كرده نظر علماي اهل سنت و شيعه را اعمال كند.
در مراسم نمايش فيلم محمد رسول الله بيش از 500 نفر از فرهيختگان اسلامي ،علمي و هنري جامعه روسيه از جمله نمايندگان مختلف اديان از جمله كليساي ارتودكس، يهوديان و دست اندركاران سينما نيز حضور داشتند.
روزهاي فرهنگ اسلامي به همت اداره ديني مسلمانان فدراسيون روسيه با همكاري دانشگاه دولتي مسكو، دانشگاه دولتي شهر سن پترزبورگ، موزه دولتي ارميتاژ، آكادمي علوم روسيه، انستيتوي اسلامي مسكو و دانشگاه بين المللي تا يك هفته ديگر ادامه دارد.
کد N1227542

وبگردی