آفتاب
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

هنوز برنامه پرواز حجاج مشخص نیست

هنوز برنامه پرواز حجاج مشخص نیست

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه هنوز هیچ برنامه‌ای برای پرواز حجاج به عربستان مشخص نشده است، گفت: هنوز مذاکرات برای انجام پرواز حج به نتیجه نرسیده و سازمان حج زیارت هنوز نتوانسته است قرارداد حمل و نقل و اسکان حجاج را با طرف عربستان منعقد کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گویا هنوز مسائل سیاسی بین ایران و عربستان حل نشده است و بنا بر آخرین گزارشی که رییس سازمان حج و زیارت دادند؛  هنوز عربستان جواب مثبت نداده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر 50 درصد پروازها را انجام می‌دادند و انجام  50 درصد دیگر پروازها هم بر عهده سعودی ایرلاین بود و اما امسال مشخص نیست که همین روال ادامه داشته باشد .

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه طبق مقررات باید 50 درصد پروازها را ایران و 50 درصد دیگر را عربستان انجام دهد، گفت: البته این روال منوط به این است که روابط سیاسی دو کشور به حالت قبل برگردد و هنوز مذاکره ای برای انجام پروازها نشده است.

اسعدی سامانی افزود: مساله ویزای حجاج هنوز حل نشذده است و بدون حل این مسائل نمی توان برنامه پروازی را مشخص کرد.

وی ادامه داد: اگر عربستان جواب مثبت به شرایط ایران برای اعزام حجاج دهد، بلافاصله برنامه  و زمان بندی پرواز ها هم مشخص و اعلام می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی گفت:  ایرلاین ها متعهد شده اند که به تدریج بدهی های خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: البته در قانون بودجه سال 95 آمده است که بخشی از بدهی ایرلاین ها تهاتر می شود. 9 شرکت های هواپیمایی چیزی حدود هزار و 300 میلیارد تومان از دولت بابت انجام پروازهای تکلیفی طلبکار هستن و این مبلغ با بدهی های این ایرلاین ها تهاتر می شود.

اسعدی سامانی تاکید کرد: اگر موضوع تهاتر بدهی های ایرلاین ها به تصویب برسد از این پس  دولت طرف حساب شرکت فرودگاه ها و شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی برای دریافت طلب هایشان  می شود.  

کد N1227108

وبگردی