آفتاب

موفقيت گروه كُر «صلح» ايران در جشنوارهٔ «رنسانس» ارمنستان

موفقيت گروه كُر «صلح» ايران در جشنوارهٔ «رنسانس» ارمنستان

تهران- ايرنا- گروه كُر «صلح» به رهبري محمدرضا پورمقدم، با شركت در جشنوارهٔ «رنسانس» كه در شهر گيومري ارمنستان برگزار مي شود، موفق به كسب مقام دوم در بخش كُر و همچنين مقام بهترين اجراي كوميتاس (آهنگساز صاحب نام ارمنستان) شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، گروه كُر «صلح»، به رهبري محمدرضا‌ پورمقدم و با حمايت مركز آموزش موسيقي «نواي شهر آشوب»، پس از هفت ماه از آغاز شكل گيري خود، با شركت در جشنوارهٔ «رنسانس» كه در شهر گيومري ارمنستان برگزار مي شود، موفق به كسب مقام دوم در بخش كُر و همچنين مقام بهترين اجراي كوميتاس (آهنگساز صاحب نام ارمنستان) شد.
علي قزاني، مدير مؤسسهٔ «نواي شهر آشوب»، با اعلام اين خبر، گفت: اين گروه كُر در ادامهٔ هدف هاي خود در جهت «پيام آوري صلح»، رپرتوار خود را در ارمنستان، همراه با اثرهايي از آهنگساز بزرگ انگليسي دورهٔ رنسانس، توماس تالس، به روي صحنه برد؛ و بنده اميدوارم پس از اين، با ياري ديگر گروه هاي كُر در ايران بتوانيم در كنار يكديگر موسيقي آوازي كلاسيك را در ايران بيش از پيش بالنده سازيم و حضوري پررنگ تر در ميان كشورهاي صاحب نام در اين رشته داشته باشيم. گروه كُر «صلح» به زودي زمان عضوگيري نيمسال دوم خود را اعلام خواهد كرد.
وي در ادامه افزود: اين گروه در اين مدت زماني كه تشكيل شده، فراز و نشيب‌هايي داشته، اما در حال حاضر در شرايط بسيار خوبي قرار دارد و با تكيه به توان تكنيكي بالاي اعضاي خود، قصد دارد كه برنامه هاي آتي خود را به بهترين نحو ممكن عملي سازد.
گروه كُر صلح با هدف اشاعهٔ موسيقي كلاسيك براي همه قشرهاي جامعه و بالا بردن سطح دانش افراد جامعه، پايه گذاري شده و در اين زمينه فعاليت مي‌كند. اين گروه با شعار «كلاسيك، پيام آور صلح براي همه» هر شش ماه يك بار اقدام به عضوگيري مي‌كند و افراد را در هر سطحي، تحت آموزش قرار مي‌دهد.
حضور در جشنوارهٔ موسيقي فجر (1395)، شركت در جشنوارهٔ برلين در ماه فوريه (2017)، حضور در جشنوارهٔ لينز اتريش در ماه ژوئن و نيز شركت در جشنوارهٔ كاللاي اسپانيا در ماه اكتبر، از جمله برنامه‌هاي آتي اين گروه است.
فراهنگ**3067**1569
کد N1227038

وبگردی