آفتاب

امام جمعه اردبيل: فرداي انتخابات سرآغاز مهرباني و رفاقت است

امام جمعه اردبيل: فرداي انتخابات سرآغاز مهرباني و رفاقت است

اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: فرداي انتخابات روز آغاز مهرباني و رفاقت است و منتخبان، مردم و هواداران آنها بايد با تمكين به قانون، فضاي رقابت را به رفاقت تبديل كنند.

به گزارش ايرنا آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: نامزدها و طرفداران آنها امشب بايد تسليم قانون شوند و هرگز نبايد اين تصور به ذهن خطور كند كه با بي قانوني مي توان به هدف خود رسيد.
وي اظهار كرد: هر چهار نامزد مرحله دوم انتخابات در استان اعلام كرده اند كه بر اساس نظرسنجي ها برنده انتخابات هستند اما نظر سنجي ها اعتبار ندارد و معيار انتخابات راي مردم و صندوق هاي آراست و سامانه انتخابات در ايران اسلامي به شيوه اي است كه امكان ذره اي تقلب در آن وجود ندارد.
وي بيان كرد: نامزدها بايد طرفداران خود را به نتيجه انتخابات و آراي مردم ملزم كنند و اگر رفتار ديگري از هواداران آنها سربزند خود نامزدها پاسخگو خواهند بود.
امام جمعه اردبيل ادامه داد: نامزدهاي انتخابات و طرفداران آنها از فردا بايد كينه ها را كنار بگذازند و در هر جايگاه و منصبي كه قرار دارند براي خدمت به مردم تلاش كنند و فراموش نكنيم كه هيچ نماينده اي به اندازه مرحوم عليپور خير نامدار اردبيلي به مردم خدمت نكرده است.
آيت الله عاملي افزود: انتخابات عامل وحدت و عزت كشور است و نبايد به عاملي براي تفرقه و ذلت تبديل شود و لازم است ما در اين همه پرسي عقلانيت خود را نشان بدهيم.
وي اظهار كرد: تخريب در فضاي انتخابات نبايد رواج يابد و از آنجائيكه اردبيل را در دنيا با مشاهيري همچون مقدس اردبيلي مي شناسند بايد مدنيت و عقلانيت مردم در مرحله دوم انتخابات نيز به نمايش گذاشته شود.
وي بيان كرد: لازم است در خصوص آسيب هايي كه در انتخابات دامنگير فرهنگ ما مي شود تحقيقات دقيق و وسيع صورت گيرد و آسيب هاي مذكور اصلاح شود.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل در بخش ديگر سخنانش با اشاره به شهادت حضرت موسي بن جعفر (ع) و اظهار تأسف براي علماي زنداني در جمهوري آذربايجان نسبت به آزادي سريع آنها توسط دولت اين كشور ابراز اميدواري كرد.
وي همچنين روز كارگر و روز معلم را تبريك گفت و كارگران و معلمان را از عناصر اصلي توسعه پايدار و اقتصاد مقاومتي دانست.
وي اهتمام جدي و غيرشعاري به رعايت عدالت در حق آموزگاران علم و ادب را از مطالبات اصلي آنها دانست و ابراز اميدواري كرد كه مجلس دهم آن را پيگيري كند.
امام جمعه اردبيل بيان كرد: تاكيد هاي اخير رهبر معظم انقلاب بر استفاده از اجناس و توليد داخلي، برخورد قاطع با پديده قاچاق و سامان دهي به سامانه بانكي در جهت حمايت از كارگران زحمتكش و رونق اقتصاد كشور است اما در هر سه زمينه اقدام موثري از دولت مشاهده نمي شود.
آيت الله عاملي ادامه داد: پديده قاچاق ثروت بادآورده و شكاف طبقاتي ايجاد مي كند و زمينه سودآوري براي بيگانه را فراهم مي آورد و لازم است با اين مشكل به طور جدي برخورد شود.
وي گفت: بانك هاي خصوصي به غول تبديل شده اند و دولت توان مقابله با آنها را ندارد و اقتصاد با اين رويه تحرك نخواهد يافت و انباشت سرمايه در بانك ها براي دريافت سود بانكي روش درستي نيست.
وي در پايان سخنانش از بزرگان اهل سنت خطه تالش و همچنين از شاعر و مورخ تالش سيدنهضت حسيني به خاطر حضور در آئين عبادي سياسي نمازجمعه اردبيل قدرداني كرد.
7124/ 1257/1042
کد N1226390

وبگردی