آفتاب

رئيس بنياد ايران شناسي: اتحاد مسلمانان به زيان سلطه گران است

رئيس بنياد ايران شناسي: اتحاد مسلمانان به زيان سلطه گران است

قشم- ايرنا- رئيس بنياد ايرانشناسي گفت: اتحاد، همدلي و وحدت نظر مسلمانان به زيان سلطه گران است و بايد اين مولفه ها در بين ملت هاي مسلمان جهان تقويت شود.

آيت الله سيدمحمد خامنه اي پنجشنبه شب در ديدار با امامان جمعه شيعه، اهل سنت و همچنين طلاب حوزه علميه امام صادق (ع) قشم، افزود: امت اسلامي با دشمن شناسي و تقويت وحدت بايد مانع از تحقق اهداف دشمنان مشترك شيعه و اهل سنت شوند.
وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به برنامه تفرقه انگيز دشمنان شيعه و اهل سنت هشدار داده اند، گفت: مسلمانان با مشتركات فراواني كه دارند در سايه وحدت رويه مي توانند با هر پديده شومي مقابله كنند.
رئيس بنياد ايرانشناسي تاكيد كرد: خوشبختانه در ايران و به ويژه در شهرستان قشم برادران و خواهران شيعه و اهل سنت در كمال آرامش و امنيت در كنار يكديگر زندگي مسالمت آميز دارند.
وي با بيان اينكه پديده وحدت در جزيره قشم نشانه حاكميت عقلاني علما و مردم اين منطقه طي 38 سال گذشته است، افزود: ائمه جمعه و علماي ديني نقش مهمي در ايجاد بصيرت و بالا بردن عقلانيت در جامعه دارند و بايد در اين راه بيش از پيش تلاش كنند.
آيت الله سيدمحمد خامنه اي اظهار كرد: براي اينكه مردم ايران در آرامش باشند بايد همه در مسير ولايت و رهبري حركت كنيم.
امام جمعه شهرستان قشم نيز در ابتداي اين ديدار از رئيس بنياد ايران شناسي درخواست كرد كه سلام مردم قشم را خدمت رهبر معظم انقلاب ابلاغ و شرايط ديدار جمعي از نخبگان، فرهيختگان و انديشمندان شيعه و اهل سنت قشم با معظم له را فراهم كنند.
حجت الاسلام رضا جوكار افزود: قشم مركز وحدت و همدلي شيعه و اهل سنت است و خوشحاليم كه مردم اين منطقه با ايجاد امنيت، آرامش و وحدت در مسير ولايت فقيه حركت مي كنند.
وي با اعلام اينكه جزيره هرمز به عنوان بخشي از شهرستان قشم بالاترين تعداد شهيد نسبت به جمعيت را تقديم انقلاب اسلامي كرده است، اظهار كرد: مردم اين منطقه اعم از شيعه و اهل سنت با سياست آشنا هستند اما خودشان را درگير امور سياسي نمي كنند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.
امام جمعه قشم يادآوري كرد: شيعيان قشم مقلد، مريد و وفادار به ولايت فقيه و اهل سنت اين شهرستان نيز پيرو و دوستدار رهبر معظم انقلاب هستند.
امام جمعه اهل سنت قشم هم در اين ديدار، رهبر معظم انقلاب را محور وحدت و وفاق ملي دانست.
شيخ عبدالرحيم خطيبي با بيان اينكه جزيره قشم نه فقط امن ترين نقطه ايران بلكه يكي از امن ترين نقاط جهان است، افزود: اخلاق مداري مردم مسلمان اين شهرستان در كنار اعتقادات عميق و محبت مردم شيعه و اهل سنت به يكديگر، مهمترين عامل وحدت در اين منطقه است.
وي از پايبندي مردم قشم به نظام، رهبري و آرمان هاي امام امت(ره) به عنوان بخش ديگري از موفقيت هاي قشم در كسب امنيت و آرامش حاكم بر اين جزيره نام برد.
وي ادامه داد: اعتقاد مردم به اهميت وحدت نيز از مولفه هاي مهمي است كه براساس آن شاهد زندگي مسالمت آميز مردم شيعه و اهل سنت در اين منطقه هستيم.
امام جمعه اهل سنت قشم، وحدت را رمز اقتدار همه ملت ها برشمرد و گفت: تفرقه باعث آسيب به كشور مي شود و انقلاب با هنر رهبر معظم انقلاب توانسته است اين وحدت را در جامعه ترويج كند.
وي با اشاره به اينكه هنر انقلاب اسلامي ايران ايجاد امنيت و آزادي در كشور است، گفت: بسياري از كشورها امنيت دارند اما آزادي ندارند و آزادي حاكم در بسياري از كشورها با بي بند و باري همراه است؛ اما مردم ايران از يك امنيت و آزادي ويژه برخوردارند.
آيت الله سيدمحمد خامنه اي رئيس بنياد ايرانشناسي شب گذشته با هدف شركت در همايش علمي و بين المللي «خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي» وارد جزيره قشم شد و امروز پس از سخنراني در اين همايش و ديدار با امامان جمعه و طلاب شيعه و اهل سنت قشم، اين جزيره را به مقصد تهران ترك كرد.
شبد/2090/3404
کد N1225472

وبگردی