آفتاب
با درخواست تعليق شهردار سابق لندن و از حاميان كوربين كليد خورد،

دور جديد فشارها براي حذف مخالفان رژيم صهيونيستي از حزب كارگر انگليس

دور جديد فشارها براي حذف مخالفان رژيم صهيونيستي از حزب كارگر انگليس

لندن - ايرنا- جرمي كوربين رهبر حزب كارگر به دنبال تعليق 'ناز شاه 'نماينده پارلماني اين حزب، به دليل اظهاراتش در خصوص انتقال يهوديان ساكن سرزمين‌هاي اشغالي به خاك آمريكا، بار ديگر براي بركناري يكي ديگر از مخالفان رژيم صهيونيستي از اين حزب، تحت ‌فشار قرار گرفته است .

به گزارش ايرنا، در دوره تازه از فشارها عليه كوربين، برخي از نمايندگان پارلماني حزب كارگر خواستار تعليق 'كن ليوينگستون ' شهردار سابق لندن، به دليل اظهارات در مورد صهيونيست‌ها، از اين حزب شده‌اند.
ليوينگستون كه از حاميان شناخته‌ شده كوربين شناخته مي‌شود روز پنجشنبه در گفت‌وگو يي راديويي در پاسخ به سؤالي در دفاع 'ناز شاه' عنوان كرد: 'به ياد بياوريم هيتلر خودش يك يهودي بود و تا قبل از پيروزي در انتخابات در سال 1932، و پيش از آنكه ديوانه شود و ميليون‌ها يهودي را بكشد، از صهيونيست‌ها و انتقال يهودي‌ها به اسراييل حمايت مي‌كرده است.'
وي با بيان اينكه اظهارات ناز شاه عليه يهوديان( ضد سامي ) نبوده است، بيان داشت كه 'يك هماهنگي توسط لابي اسراييل براي لكه‌دار كردن كساني كه از اسراييل انتقاد مي‌كنند، به‌عنوان ضد سامي، در حال انجام است.'
شهردار سابق لندن و از اعضاي بانفوذ حزب كارگر عنوان كرد كه در تمامي دوراني كه عضو حزبش بوده هرگز سخن ضد يهودي از اعضاي اين حزب نشنيده است.
به دنبال اين اظهارات، بيش از 20 نماينده پارلماني حزب كارگر و نيز صادق خان نامزد اين حزب براي شهرداري لندن، و يك عضو كابينه در سايه، خواستار بركناري ليوينگستون از حزب كارگر به دليل اظهاراتش كه آن را 'ضديهودي ' خوانده اند، شدند .
صادق خان از اعضاي شناخته شده حزب كارگر در يادداشتي كه بر روي صفحه توئيترش منتشر كرد، گفته است كه اظهارات ليوينگستون ' وحشتناك و غيرقابل‌توجيه است و او نبايد جايي در حزب ما داشته باشد.'
'جان مان' نماينده پارلماني حزب كارگر نيز در واكنش به اظهارات ليوينگستون، به اسكاي نيوز گفت: 'او يك ننگ و مدافع نازي‌ها است ' و بايستي از حزب اخراج شود.
اين نماينده پارلماني حزب كارگر همچنين ليوينگستون را فردي 'ديوانه ' و ضد يهودي ' دانست.
تعليق خانم ناز شاه نيز پس ‌از آن صورت گرفت كه برخي از نمايندگان مجلس عوام و ديويد كامرون نخست‌وزير انگليس، حزب كارگر را به اهمال در برخورد قاطع با افكار و نظرات يهودي ستيزانه در داخل اين حزب متهم كردند.
به نظر مي‌رسد كه پس از تعليق 'ناز شاه'، از حزب كارگر، فشارها بر جرمي كوربين، براي تعليق ساير اعضاي اين حزب كه ديدگاه ضد صهيونيستي دارند به‌شدت افزايش ‌يافته است.
ديويد كامرون نخست‌وزير انگليس روز چهارشنبه گذشته در جريان نشست مجلس عوام ضمن انتقاد از موضع جرمي كوربين گفت: 'اگر حزب كارگر ذره‌اي نزاكت داشت، او (ناز شاه) را از نمايندگي حزب تعليق مي‌كرد. جرمي كوربين بايد از خودش شرمسار باشد.'
وي افزود: 'اينكه يك عضو حزب كارگر در مورد انتقال اسرائيلي‌ها به آمريكا سخن گفته و از آن به‌عنوان راه‌حل يادكرده و همچنان در مقام قانون‌گذار فعاليت مي‌كند، شگفت‌آور است. '
پيشتر «ليسا نندي» وزير انرژي كابينه در سايه انگليس (حزب كارگر) در گفت‌وگو با شبكه 'بي.بي.سي' گفت: 'بر اين باور است كه رهبر حزبش بايد هر فردي را كه اظهارات ضد يهودي بيان مي‌دارد را از حزب تعليق كند.'
خانم ناز شاه، همزمان با حملات رژيم صهيونيستي به غزه در تابستان سال 2014 و 9 ماه پيش از آنكه به كرسي مجلس عوام دست يابد، در صفحه فيسبوك خود پيامي را ارسال كرده بود كه در آن نوشته بود: 'راه حل پايان اختلاف اسرائيل - فلسطين: اسرائيلي ها را به خاك آمريكا منتقل كنيد. '
وي همچنين در اين پيام گفته بود: 'آمريكايي ها با آغوشي باز از اسرائيلي ها استقبال خواهند كرد. ضمن آنكه اين اقدام دخالت هاي خارجي در خاورميانه را پايان مي بخشد. '
اين نماينده حزب كارگر اضافه كرده بود:' آمريكا اراضي زيادي دارد تا اسرائيل را به عنوان پنجاه و يكمين ايالات در خود جاي دهد. در آن صورت فلسطيني ها نفس راحتي مي كشند و سرزمين شان را پس مي گيرند.'
خانم شاه در اين پيام گفته بود كه اگر به نمايندگي مجلس عوام راه يابد با نخست وزير انگليس لابي مي كند تا اين طرح را مطرح سازد.
خانم «ناز شاه» نماينده پارلماني حزب كارگر از منطقه برادفورد، روز سه شنبه گذشته نيز از سمت معاونت وزير دارايي كابينه در سايه كناره گيري كرده بود.
خانم شاه روز سه شنبه نيز در بيانيه اي كه در اين خصوص منتشر ساخت، گفت: اين پيام پيش از آنكه من نماينده مجلس شوم منتشر كردم و مويد ديدگاه امروز من نيست.
وي افزود: من اين اظهارات را در اوج حملات رژيم اسراييل عليه نوار غزه (تابستان 2014) عنوان كردم؛ زماني كه حوادث غزه احساسات همه را برانگيخته بود.
پيش از تعليق 'ناز شاه'، خانم «ايسگول گوربوز» عضو جوان حزب كارگر انگليس به دليل انتشار پيام هاي در صفحه توييتري اش عليه رژيم صهيونيستي از جمله آرزوي حذف اين رژيم از روي نقشه، از عضويت اين حزب تعليق شده بود.
«ايسگول گوربوز» 20 ساله در سال هاي 2011 تا 2014 ميلادي و قبل از پيوستن به حزب كارگر ، پيام هايي را عليه رژيم صهيونيستي در صفحه توييتري اش منتشر ساخته بود كه پس از آنكه به عضويت اين حزب در آمد، آنها را حذف كرده بود.
به گزارش منابع انگليسي، وي در اين پيام ها ابراز اميدواري كرده بود كه ايران صاحب سلاح هسته اي شده و اسرائيل را از روي نقشه حذف كند.
به نوشته اينديپندنت، اين عضو جوان حزب كارگر همچنين در جريان انتخابات عمومي سال گذشته انگليس گفته بود: «اد ميليبند» يهودي است و هرگز نخست وزير انگليس نخواهد شد. و همچنين آدولف هيتلر را مردي بزرگ در تاريخ بشريت خوانده بود.
وي سال گذشته ميلادي در جريان انتخابات اعضاء انجمن هاي منطقه اي حزب كارگر به عنوان مشاور انجمن منطقه لوتن انتخاب شد.
تا قبل از 'ناز شاه '، اين سومين عضو حزب كارگر بود كه به دليل اظهارات ضد صهيونيستي از اين حزب تعليق مي شد.
پيشتر «توني گرينستين» وبلاگ نويس و عضو حزب كارگر به خاطر ترويج انديشه هاي ضد صهيونيستي و تشبيه اسراييل به رژيم نازي آلمان از عضويت اين حزب تعليق اما بعدا رفع تعليق شد.
جرمي كوربين رهبر چپ گراي حزب كارگر انگليس پيش از اين از سوي گروه ها و سازماني هاي صهيونيستي در انگليس متهم به اهمال كاري در مقابله با گسترش انديشه هاي يهودي ستيزي در درون حزبش شده است.
«كريس برايانت» يك عضو ارشد كابينه در سايه حزب كارگر پيشتر در يادداشتي در روزنامه تايمز ضمن هشدار نسبت به رواج انديشه هاي يهودي ستيزي در اين حزب گفته بود: در صورتي كه اين اتفاق بيفتد، حزب كارگر روح و اصالت وجودي اش را از دست خواهد داد.
«جاناتان آركوش» رئيس انجمن يهوديان انگليسي در يادداشتي در روزنامه ديلي تلگراف از جرمي كوربين رهبر حزب كارگر خواسته است تا هرچه سريع تر با مشكل چپ گرايي و يهودي ستيزي در درون حزبش مقابله كند.
اروپام**1**1552
کد N1225216

وبگردی