آفتاب

پیدا و پنهان در مازراتی لوانته

پیدا و پنهان در مازراتی لوانته

در ماه‌های اخیر صنعت خودرو‌ شاهد افزایش ارتفاع شاسی‌ خودروهایی بوده است که تا پیش از این به سطح زمین چسبیده بودند. بنتلی، رولز رویس و ...

دنیای اقتصاد: در ماه‌های اخیر صنعت خودرو‌ شاهد افزایش ارتفاع شاسی‌ خودروهایی بوده است که تا پیش از این به سطح زمین چسبیده بودند. بنتلی، رولز رویس و پورشه و چند خودرو ساز دیگر با اعلام این موضوع که اولین شاسی بلندهای خود را می‌سازند باعث شده‌اند رقابت بین این خودرو سازان برای ورود به حوزه جدیدی از خودرو‌سازی که پیش از این تجربه زیادی نداشته‌اند کلید بخورد. چیزی نگذشت که مازراتی نیز با اعلام این موضوع سودای مسیرهای ناهموار و ناکجا آباد به سرش زد و محصول جدید و همه جا روی خود را با افتخار تمام طراحی و در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی کرد. مازراتی لوانته نامی است که این شرکت ایتالیایی روی تازه واردش گذاشته است که از نظر اندازه خودروی SUV  متوسط به‌حساب می‌آید.




مازراتی موتوری که برای این همه جا رو انتخاب کرده است در حال حاضر 3 لیتر گنجایش دارد و 6 سیلندر خورجینی دارد که قرار است در سال 2018 با موتوری قدرتمند‌تر و 8 سیلندر با توان 560 اسب بخار عرضه شود. تمام برنامه‌ریزی‌ها برای تولید این خودرو در تورین ایتالیا انجام شده است. لوانته با وزنی معادل 2100 کیلوگرم نوع رشد یافته و بزرگ شده مازراتی گیبلی است. در این خودرو هم مانند سایر محصولات مازراتی جلو پنجره مشبک- مشخصه این برند- را بر روی پیشانی خود دارد، هر‌چند از نظر ظاهر خودروهایی با این ابعاد و مشخصات، ظاهری شبیه به هم پیدا کرده‌اند و بر عکس خودروهای سوپر اسپرت‌شان طراحی اختصاصی چندانی ندارند اما زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را توانسته‌اند با استفاده از فلز سخت در بدنه خودرو ایجاد کنند. بخش جلویی خودرو حالت تهاجمی دارد و نشان‌دهنده خصوصیات آشکار و پیدای خودرو است. به عقیده شرکت سازنده اساس طراحی لوانته، یک خودرو شهری است که می‌تواند در صورت نیاز دل به دشت و بیابان و مسیرهای ناهموار بزند و از پس آنها به خوبی برآید. رقیب نزدیک به این مدل مازراتی، خودرو ساخت ژرمن‌ها یعنی BMW X5 است. این خودرو به راحتی آماده آفرود می‌شود. در صورتی که می‌خواهید عبور از مسیرهای ناهموار و صخره‌ای را تجربه کنید تنها با استفاده از لمس چند دکمه تغییرات لازم در ارتفاع و سیستم جعبه دنده خودرو و محورهای جلو اتفاق می‌افتد و با درگیر شدن تمام چرخ‌ها شما به‌سرعت برای به چالش کشیدن قدرت موتور این خودرو مهیا خواهید شد و در این صورت است که قدرت محض موتور و جعبه دنده هوشمند و پر‌سرعتش را لمس خواهید کرد.

جعبه دنده پرسرعت لوانته در کسری از ثانیه (150 میلی‌ثانیه) دنده مورد‌نیاز خودرو را به‌صورت خودکار عوض می‌کند. این جعبه دنده 8سرعته به راحتی تمام قدرت تولید شده توسط موتور را در اختیار چرخ‌ها قرار می‌دهد تا با شتاب هر چه بیشتر به جلو حرکت کند و انواع وضعیت سرعت در آن قابل انتخاب است. در مدل لوکس موتور خودرو 345 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در مدل اسپرت این قدرت تا 424 اسب بخار افزایش می‌یابد. با انتخاب هر نوع حالتی صدای غرش موتور توربوشارژر این خودرو ریتم خاص خود را می‌نوازد و اگر به آرامش نیاز دارید کافی است خودرو را در حالت رانندگی در وضعیت عادی قرار دهید و با کم کردن سرعت از صدای موتور و اگزوز آن به آرامش برسید؛ چرا‌که همه چیز در بهترین حالت ممکن آرام و نرم است. در بخش فناوری‌های استفاده شده در این خودرو ذکر یک نکته ضروری است و آن هم این است که برای مدت طولانی مازراتی خودروهایش را با فناوری‌های ثابتی وارد بازار می‌کرده است و در طول زمان کمترین تغییر و پیشرفتی در این سامانه‌ها و امکانات روی داده است. این شرکت با کمک صفحه نمایش 4/ 8 اینچی با کیفیت HD دامنه وسیعی از امکانات را که در خودروهای مازراتی کم‌سابقه بوده است را از طریق این صفحه نمایش عرضه کرده است که با کمک سیستم عامل اندروید مازراتی وارد دنیای فناوری‌ها شده است. دوربین‌های 360 درجه و ترمز خودکار و هشدار دهنده خروج از خط و بسیاری از سامانه‌های دیگر باعث افزایش ایمنی این خودرو شده است موضوعی که با جان سرنشینان در ارتباط است و برای خریداران خودروهای لوکس اهمیت فراوانی دارد. مدل لوکس این خودرو 72 هزار دلار قیمت دارد و در مدل اسپرت این رقم به 83 هزار دلار می‌رسد. مازراتی با ساخت این مدل شاسی بلند در صدد رقابت با BMW X5 و پورشیه کاین برآمده است که قیمتی حدود 60 هزار دلار دارند و البته پورشه با آپشن‌هایی که دارد قیمتش تا 95 هزار دلار نیز بالا می‌رود و این در حالی است که مازراتی قدرت بیشتری را در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد.
[keyword]
کد N1224434

وبگردی