آفتاب

اعتقاد زیادی به تقویت طب سنتی دارم

اعتقاد زیادی به تقویت طب سنتی دارم

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: من به طب سنتی اعتقاد و باور زیادی دارم چرا که طب سنتی در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند استفاده شود بدون اینکه عوارض داشته باشد.

دكتر سيد حسن هاشمي  افزود: عمل ما نشان می‌دهد که به چه میزان به طب سنتی باور داریم و به آنچه به زبان می‌آوریم، معتقدیم و به آن نیز عمل می‌کنیم.

او گفت: فكر مي‌كنم مردم هم به طب سنتي علاقه دارند چراکه مراجعات آنها به این مراکز بیشتر از مطب‌های پزشکان است.

وزیر بهداشت اظهار داشت : وجود برخی از عطاری‌هایی که به سلامت مردم آسیب می‌رسانند از مشکلات حوزه طب سنتی است.

هاشمي تاكيد كرد: وزارت بهداشت به دنبال تبلیغ و تشویق طب سنتی و طب مدرن است و هر دو طب را حمایت می‌کند.امیدواریم بیمه‌ها هم در کنار حمایت از طب مدرن، طب سنتی را نیز حمایت کنند تا بتوانیم بدون تعصب، از امکانات و خدمات طب سنتی و مدرن بهره مند شویم.

 وزير  بهداشت به وجود دانشکده‌ها و نیز سلامتکده‌های طب سنتی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخش خصوصی به این حوزه وارد شود، در آینده ای نزدیک می‌توان نه تنها در کشور، بلکه در خارج از ایران نیز طب سنتی و ایرانی را عرضه کرد زیرا علاوه بر داشتن علاقه مندان زیاد، بازار مناسبی نیز دارد.

او ضمن ابراز امیدواری از گسترش مراکز و خدمات طب سنتی در کشور، اظهار داشت: امیدوارم در آینده، به جای عطاری‌ها، داروخانه‌های گیاهی به تعداد کافی راه اندازی شوند.

 هاشمی تاکید کرد: از قوه قضاییه تقاضا دارم تا با افرادی که از علاقه مندی مردم به حوزه طب سنتی سوء استفاده می‌کنند، برخورد كنند. افراد متخلفی توسط سازمان نظام پزشکی و یا انجمن طب سنتی شناسایی می‌شوند اما به دلایل نامعلومی هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این افراد سودجو، بیشترین آسیب را به سلامتی مردم و حوزه طب سنتی می‌زنند.

  • چرايي تبدیل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت به اداره کل

وزیر بهداشت درباره تبدیل معاونت طب سنتی وزارت بهداشت به اداره کل، گفت: معاونت شان و شعوناتی به همراه نمی‌آورد و به ریاست و وزارت شبیه است. در وزارت بهداشت به معاونت اجتماعی نیاز داشتیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ما را موظف به تبدیل یکی از معاونت‌ها به اداره کل کرده بود و به هیچ عنوان به معنی ارزش بیشتر و یا کم اهمیت کردن نیست بلکه به دلیل محدودیت‌های قانونی پیش رو، تصمیم به این کار گرفتیم.

کد N1224225

وبگردی