آفتاب

ورود 19 هزار معلم جدید به آموزش و پرورش از مهر 95

ورود 19 هزار معلم جدید به آموزش و پرورش از مهر 95

ایلنا: معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 19 هزار نفر مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین سلیمی جهرمی؛ معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ به صورت جدی در مسیر خود با توجه به سند تحول بنیادین گام برداشته و باید از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مولد سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، گفت: در سند تحول بنیادین برای رسیدن به آموزش و پرورش پویا برنامه‌ها و راهکارهایی اعلام شده اما تحول در نیروی انسانی مهم‌ترین ارکان آن است.

معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود معلم شایسته در ابعاد حرفه‌ای و تخصصی یک ضرورت محسوب می‌شود، اظهار کرد: تحول در نیروی انسانی مستلزم برنامه‌ریزی‌های گسترده است که آموزش و پرورش از چند سال پیش با اتکا به سند تحول اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است.

سلیمی‌جهرمی ادامه داد: برای تربیت مربیان فعلی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برنامه‌ریزی می‌کنیم و در بخش معیشت و فرهنگیان هم بحث رتبه‌بندی و سنجش صلاحیت مربیان در دستور کار قرار گرفته است که فاز نخست آن سال گذشته اجرا شد و فازهای بعدی برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ در حال اجرایی شدن است که البته روند آن ارتباط مستقیم با شرایط اقتصادی کشور دارد.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای نظام سنجش صلاحیت و بهسازی معلمان خبر داد و گفت: امروز مساله تکریم و بزرگداشت مقام معلم تنها برای خود معلم نیست بلکه در نهایت بهره اصلی از این تکریم به خود جامعه برمی‌گردد تکریم هم هدف و هم روش و وسیله تربیت است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره آمار ورودی جدید به آموزش و پرورش از مهر ۹۵ توضیح داد و گفت: امسال بخشی از فارغ‌التحصیلان از دانشگاه فرهنگیان به ویژه برای مقطع ابتدایی که تعداد آنها حدود ۱۳ هزار نفر است و وارد مدارس خواهند شد و از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۵۰۰۰ نفر به سیستم اضافه می‌شوند.

سلیمی جهرمی اضافه کرد: همچنین بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای را خواهیم داشت که می‌توان گفت حدود 19 هزار نفر مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

سلیمی جهرمی در ادامه از مذاکره برای جذب نیروی جدید  و استخدام در وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.

کد N1223545

وبگردی