آفتاب
به آهنگسازي مازيار شاهي و با صداي سالار عقيلي؛

«قافله سالار عشق» در سوگ استاد لطفي به بازار آمد

«قافله سالار عشق» در سوگ استاد لطفي به بازار آمد

تهران- ايرنا- آلبوم موسيقي «قافله سالار عشق»، به آهنگسازي مازيار شاهي و با صداي سالار عقيلي، در سوگ استاد محمدرضا لطفي و به مناسبت سالروز درگذشت استاد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي ايرنا، مازيار شاهي، آهنگساز و نوازندهٔ تار و سه تار و بربط، در سوگ فراق «لطف تار ايران»، استاد محمدرضا لطفي، آلبومي را با صداي سالار عقيلي ساخته است، به نام «قافله سالار عشق»؛ اين آلبوم روز گذشته منتشر شد و هم اكنون در بازار موسيقي موجود است.
در برشور اين آلبوم، در يادداشتي دربارهٔ پيدايش اين آلبوم نوشته شده است: «با اينكه لايه هاي نهان و گاه عيانِ رديف، در تك تكِ آهنگ هاي اين آلبوم وجود دارد و از نظر فرهنگِ متريك، خود را وامدارِ رديفِ موسيقي ايراني مي داند، اما هدفي براي عرضهٔ موسيقي مكتبي و فرم هاي رايج در آن؛ ‌و نيز ادعايي مبني بر پيروي از شيوه و نگرش استاد محمدرضا لطفي به موسيقي ايراني ندارد. 'قافله سالار عشق'، واكنش دروني و موسيقاييِ آهنگساز به فاجعهٔ درگذشت استاد لطفي است».
نوازندگاني كه در اين آلبوم نوازندگي كرده اند، عبارتند از: عليرضا جواهري (سنتور، سنتور آلتو، تنبك و دف)، مازيار شاهي (تار، سه تار، بم تار و بربط)، صمد برقي (كمانچه و كمانچۀ آلتو) و هوشمند عبادي (ني).
آلبوم «قافله سالار عشق» داراي 11 قطعه است كه شعر چهار تصنيف موجود در آن، از استاد شهريار، استاد سايه و مازيار شاهي است. قطعه هاي اين آلبوم عبارتند از: «تصنيف آينهٔ شكسته» (اصفهان، دشتي و شور)، «غرنگ» (شور)، «طرحي از ويرانه هاي دور»، «ببارد خزانم»، «رحيل» (دشتي)، «ياد يار» (كرد بيات)، «تصنيف هواي روي تو دارم» (دشتي)، «گريه گرفته است گلو»، «ني» (دشتي و ابوعطا)، «تصنيف سرِ پروازم نيست» و «وداع».
آلبوم «قافله سالار عشق»، به آهنگسازي و تنظيم مازيار شاهي و با صداي سالار عقيلي و به همت مؤسسۀ فرهنگي و هنري آواي چكاد منتشر شده است.
استاد محمدرضا لطفي، آهنگساز و نوازندهٔ بزرگ تار، 12 اردي بهشت ماه 1393 رحمت حق پيوست.
فراهنگ**3067**1569
کد N1223033

وبگردی