آفتاب
پس از برگزاری جلسه هیات رئیسه؛

برنامه لیگ برتر فوتسال پیچیده شد/ احتمال آغاز مسابقات در مهرماه!

برنامه لیگ برتر فوتسال پیچیده شد/ احتمال آغاز مسابقات در مهرماه!

با برگزاری جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در حضور سرمربی تیم ملی و همچنین نماینده باشگاه تاسیسات دریایی، کار مسئولان این سازمان برای تعیین زمان لیگ برتر پیچیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال روز گذشته با حضور اعضای جدید و با حضور سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال برگزار شد. در این جلسه علاوه بر سرمربی تیم ملی، نماینده باشگاه تاسیسات دریایی هم حضور داشت تا برنامه لیگ در هماهنگی با مسابقات تاسیسات در جام باشگاه‌های آسیا و جهان و همچنین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش بینی شود.

با وجود این، دیدارهای تدارکاتی تیم ملی و همینطور حضور تاسیسات در دو رویداد بین المللی باعث شد تا این جلسه برای تعیین زمان لیگ بی نتیجه بماند و همه چیز به جلسه بعدی موکول شود. بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با برزیل و ازبکستان و همینطور حضور در تورنمنت تایلند یکی از مسائلی است که دست مسئولان سازمان لیگ را برای برنامه ریزی بسته است.

به این ترتیب مسابقات لیگ یا در اواسط مردادماه آغاز می‌شود و بازی‌ها فقط چهار یا پنج هفته برگزار خواهد شد تا بعد از آن به خاطر برنامه‌های آماده سازی تیم ملی حدود دو ماه به تعطیلی برود و یا سازمان لیگ رای به آغاز مسابقات از مهرماه و بعد از بازی‌های جام جهانی کلمبیا می‌دهد.

سعید نجاریان یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: با برنامه‌های تیم ملی و تیم تاسیسات، برنامه ریزی برای لیگ دشوارتر شد. تیم ملی ۲۷ مردادماه عازم تایلند می‌شود و سرمربی تیم ملی اعلام کرده که بازیکنان را یک هفته قبل از آن و از تاریخ بیستم در اختیار می‌خواهد. بحث بازی با تیم ملی برزیل و ازبکستان هم هست. اگر بخواهیم اینها را کنار هم بگذاریم، برنامه ریزی بسیار سخت است.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال یادآور شد: خوشبینانه‌ترین حالت برنامه ریزی این است که ما لیگ را در مردادماه آغاز کنیم ولی فقط می‌توانیم چهار یا پنج هفته مسابقات را پیش ببریم چون تیم ملی ۱۵ شهریور عازم کلمبیا خواهد شد و قبل از آن هم بازیکنان به اردو می‌روند.

نجاریان افزود: با این حساب، لیگ بیش از ۶۰ روز تعطیل خواهد شد تا تیم ملی از جام جهانی برگردد. حالت دیگر هم شروع مسابقات در مهرماه است.

وی تاکید کرد: سرمربی تیم ملی اصرار دارد که لیگ مردادماه برگزار شود و قبل از حضور در جام جهانی، چند هفته‌ای از مسابقات گذشته باشد. هدف ما هم کمک به تیم ملی است. اگر لیگ را در مرداد برگزار کنیم، تعطیلی ۶۰ روزه مسابقات به ضرر باشگاه‌ها خواهد شد ولی برای ما تیم ملی در اولویت قرار دارد.

کد N1222971

وبگردی