آفتاب

مشاور وزیر بهداشت: مادران باردار از خدمات بیمه بهره مند می شوند

مشاور وزیر بهداشت: مادران باردار از خدمات بیمه بهره مند می شوند

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی گفت: با عقد قرارداد بین ماماها و سازمان های بیمه گر، مادران بارداری که از قدرت مالی خوبی برخوردار نیستند می توانند با هزینه کم از خدمات بیمه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، نجمه تهرانيان عصر دوشنبه در آيين تجليل از ماماها و كارشناسان آزمايشگاهي نمونه در سالن زكرياي رفسنجان افزود: اين برنامه يكي از دستاوردهاي مهم طرح تحول نظام سلامت است كه مي تواند به قشر عظيمي از مادراني كه در حوزه بارداري، كم بضاعت هستند كمك كند.
وي بيان كرد: اين قرارداد در ماه گذشته با همت وزير بهداشت و مراكز ذيربط مامايي در شوراي عالي بيمه تصويب شد.
مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اين طرح به صورت پايلوت در سه استان گلستان، اردبيل و اصفهان ابلاغ شده است.
وي ادامه داد: 50 هزار ماما در سطح كشور وجود دارد كه درصد بالايي از اين افراد جذب شده اند و براي جذب تعداد كمي كه مورد نياز مراكز درماني كشور است مي توانيم از مابقي جذب نشده ها بهره مند شويم.
تهرانيان گفت: سال گذشته حدود 11 هزار ماما به عنوان مراقبين سلامت در مراكز بهداشتي شهري و حاشيه شهرهاي كشور جذب و به كار گرفته شدند.
وي يكي ديگر از دستاوردهاي طرح تحول نظام سلامت را تصويب دكتراي مامايي باليني دانست و افزود: از آنجا كه دكتراي باليني به مدت هشت سال در كشور به خدمت رساني مشغول است ولي اين نقش با دكتراي باليني مامايي تفاوت دارد.
مشاور وزير بهداشت در امور مامايي گفت: تربيت ماماهاي باليني در مقطع دكترا تاثير بسزايي در ارتقاء كيفيت آموزش دانشجويان و ارتقاء كيفيت مامايي براي مادران باردار و نوزادان دارد.
اين جشن به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان برگزار و در اين آيين از 16 ماماي نمونه كشوري و شهرستاني و 12 كارشناس آزمايشگاهي تجليل شد.
استان پهناور كرمان با 23 شهرستان چهار دانشگاه علوم پزشكي دارد.

 

۴۲۴۲

کد N1221197

وبگردی