آفتاب
رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي:

ميدان امام اصفهان، جلوه گاه هنر و فنون پيشرفته معماري است

ميدان امام اصفهان، جلوه گاه هنر و فنون پيشرفته معماري است

اصفهان - ايرنا - رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي گفت: ميدان امام (ره) اصفهان، تجلي گاه هنر ايراني - اسلامي و فنون پيشرفته معماري است كه هر بيننده اي را مجذوب خود كرده و به انديشه فرو مي برد.

به گزارش ايرنا، 'جاكوب زوما' روز دوشنبه در جريان ديدن از ميدان تاريخي امام اصفهان (نقش جهان) در جمع خبرنگاران، افزود: تصورم اين بود كه اين ميدان، يك ميدان معمولي است اما پس از مشاهده دريافتم كه تجلي گاه هنر و معماري است.
وي با اشاره به ساخت مسجدي در كنار بازار و كاخ سلطنتي در ميدان تاريخي امام (ره) اصفهان، گفت: فلسفه و پيام چنين بنايي اين است كه مذهب مي تواند چنان باور و قدرتي را در مردم ايجاد كند كه آثاري با اين عظمت را خلق كنند.
رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي، آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان را بسيار زيبا و جذاب خواند و افزود: در آن دوران، مردم اين شهر با خلق آثار هنري و معماري، هنري را بنيانگذاري كرده اند كه پس از قرنها نه تنها منسوخ نشده، بلكه همچنان قدرت و تكنيك خود را به رخ مي كشد.
وي تصريح كرد: پس از مشاهده آثار تاريخي اصفهان، پي بردم كه شنيده هايم درباره اين شهر صحيح؛ و به يقين اصفهان، يك شهر تاريخي، زيبا و گردشگري است.
جاكوب زوما اضافه كرد: من در آينده نيز به عنوان يك شهروند عادي به اصفهان سفر خواهم كرد تا ببينم مردان بزرگي كه آثار هنري و معماري اين شهر را خلق كرده اند، چگونه زندگي و فكر مي كردند.
رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي از دكتر روحاني رئيس جمهوري كشورمان و استاندار اصفهان به دليل فراهم كردن فرصتي براي ديدن بناهاي تاريخي و هنري اصفهان، تقدير كرد.
'جاكوب زوما' رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي يكشنبه شب از تهران وارد اصفهان شد كه با استقبال حميد چيت چيان، وزير نيرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان رو به رو شد.
وي در اين سفر، روز دوشنبه از جاذبه هاي تاريخي اين شهر از جمله كاخ موزه چهلستون، تالار اشرف، مجموعه تاريخي ميدان امام (ره) و بازار تاريخي اصفهان ديدن كرد.
رييس جمهوري آفريقاي جنوبي بامداد يكشنبه در راس يك هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي متشكل از جمعي از وزيران و فعالان اقتصادي اين كشور وارد تهران شده بود.
2093/1339/5132
کد N1219843

وبگردی