آفتاب
رئیس شورای عالی استان های کشور:

مدیریت شهری نیاز جامعه امروز است/شعار «اداره امور به دست مردم» خوب اجرا نشده

مدیریت شهری نیاز جامعه امروز است/شعار «اداره امور به دست مردم» خوب اجرا نشده

تهران - ایرنا - رئیس شورای عالی استان های کشور، مدیریت شهری یا مدیریت محلی را نیاز جامعه امروز کشور دانست و گفت: «اداره امور به دست مردم» به عنوان یک شعار همیشه مطرح بوده اما در پیاده کردن آن خوب عمل نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مهدی چمران روز دوشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی شوراها (9 اردیبهشت) افزود: بحث اساسی مدیریت شهری باید بصورت جدی در کشور شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه مدیریت کلان با دولت، قوای سه گانه و دیگر مراجع کلان کشوری است، تصریح کرد: مدیریت محلی، خود استقلال دارد و در اصل 44 نیز به آن پرداخته شده است.
چمران گفت: «اداره امور به دست مردم» به عنوان یک شعار همیشه مطرح بوده اما در پیاده کردن آن خوب عمل نشده است و هنوز واگذاری بسیاری از امور به دست مردم، به خوب صورت نگرفته است.

** کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت شهری رفته اند
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته به طرف مدیریت شهری رفته اند و اداره امور شهر را به مردم در شهرداری ها واگذار کرده اند.
چمران با اشاره به فعالیت 117 هزار اعضای شورایی در کشور گفت: به دلیل اینکه اعضای شوراها اعم از شهری و روستایی با مردم در تماس هستند، می توانند در مدیریت شهری خوب عمل کنند.
رئیس شورای عالی استان های کشور در ادامه این نشست، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درمورد ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی در کشور گفت: به محض تصدی دوره جدید خود در شورای عالی استان ها، موضوع ارتقا و جایگاه شورای عالی استان ها در نظر گرفته شده و در این خصوص نیز برنامه ریزی شده است.
چمران گفت: حضور نمایندگان شورای عالی استان ها در جلسات مجلس شورای اسلامی و همچنین در جلسات هیات دولت، تحرک لازم را درمورد ارتقای جایگاه شورای عالی استان ها ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: سعی شده در دوره جدید تصدی خود، معاونت پارلمانی را در تهران انتخاب کنیم تا این معاونت بتواند به موقع در جلسات مجلس حضور یابد.
چمران همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تصویب بودجه جدید شورای عالی استان ها گفت: در تصویب بودجه جدید شورای عالی استان ها نیز در جهت ارتقای جایگاه شورای عالی استان ها بسیار تلاش کردیم.
ادامه دارد...
اجتمام ** 2181 ** 9132 ** 1071
کد N1219710

وبگردی