آفتاب

764 اثر به ششمین جشنواره پوستر بین المللی خلیج فارس ارسال شد

764 اثر به ششمین جشنواره پوستر بین المللی خلیج فارس ارسال شد

تهران-ایرنا- دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس گفت: 764 اثر گرافیکی به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی و بین المللی پوستر خلیج فارس ارسال شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، محمد اردلانی روز شنبه در نشست خبری افزود: در مراحل مختلف انتخاب آثار 31 اثر در بخش مسابقه به نمایشگاه راه پیدا کردند.
وی گفت: در بخش کارگاهی این جشنواره 70 نفر ثبت نام کرده و 20 نفر به کارگاه راه یافتند و با پیش بینی آثار مدعوین خارجی، بطور کلی 20 اثر در قالب پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی و طراحی روی لباس به نمایش گذاشته خواهد شد.
اردلانی اظهار کرد: هیات انتخاب آثار و هیات داوری این جشنواره از اساتید مطرح طراحی گرافیک کشورهایی همچون مصر، امریکا، یونان، اکوادور و کره جنوبی است.
دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس گفت: هشتم اردیبهشت ماه در آستانه فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس آئین گشایش نمایشگاه آثار ششمین جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس و تقدیر از برگزیدگان در فرهنگ سرای فردوس برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مرحله پیش داوری و انتخاب آثار راه یافته به نمایشگاه در بخش خارجی را بیونگ چوی (کره جنوبی)، رفیق المانسی (مصر)، ماریا پاپیفستاچیو (یونان)، انور اوشکین (ترکیه) و در بخش داخلی ایرج میرزاعلیخانی، آرش تنهایی، هما دلورای و حسین محمدی وحیدی بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: فین نیگارد(دانمارک)، سرگه سروو (روسیه)، ریچارد ب. دابل دی(آمریکا)، اورهان اردهانلی(ترکیه)، ریزارد کاجا(لهستان)، ابراهیم حقیقی و محمد اردلانی از ایران به عنوان داوران این جشنواره معرفی شدند که وظیفه انتخاب رتبه های برتر و برندگان جوایز را بر عهده دارند.
اردلانی درباره جوایز نیز گفت: تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی 40، 30 و 20میلیون ریالی برای سه برگزیده نخست در نظر گرفته شده است.
بیژن پورمند رئیس فرهنگ سرای فردوس نیز در این نشست افزود: ششمین جشنواره ملی و بین المللی پوستر خلیج فارس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری پایگاه مردم نهاد «خلیج فارس ما» و گروه هنری نومانا در حال برگزاری است.
وی گفت: پس از گذشت دوره ای 10 ساله از روند خیزش منطقه ای کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی ایران واژه زیبای فارس را حذف و عرب را جایگزین ساخته اند، وظیفه ملی و دینی عموم مردم کشور است که برای حفظ و صیانت از این مرز و بوم و حک کردن نام ارزشمند خلیج فارس در سراسر جهان به پا خیزند.
وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را توجه به هویت ایرانی و ملی ایران دانست و یادآور شد: دفاع همه جانبه از تمامیت ارضی ایران، حفاظت و حراست از هویت کهن خلیج فارس، تاثیرگذاری موثر و ماندگار در عرصه جهانی با ابزار قدرتمند فرهنگ و هنر غنی ایرانی، توسعه سلیقه بصری مخاطبان ایرانی و جلب توجه وجدان بیدار جهانیان به هویت دیرینه پارسی خلیج فارس و جزایر سه گانه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
پورمند افزود: اثبات حقانیت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از تمامیت ارضی خود و تقویت روحیه ایرانی - اسلامی هموطنان از دیگر اهداف جشنواره است.
تهرام/7247//7244
کد N1216609

وبگردی