آفتاب

تشکیل شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ

تشکیل شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ

همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت، تشکیل شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ را مطرح کرد.

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در نشستی با صاحبان صنایع بزرگ به منظور همفکری و بهره‌گیری از توان تشکیلات در توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: شرکت‌های کوچک و متوسط کشور به علت ظرفیت‌شان نتوانسته‌اند صادرکننده شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری‌ها با هدف صادرات انجام شود، اظهارداشت: شکل‌گیری شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ «هلدینگ‌ها» ضروری است. استفاده از هلدینگ‌ها، شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ که توان بالایی برای صادرات دارند، می‌تواند در شکل‌گیری ارتباط مفید با تولیدکنندگان در داخل و مشتریان در خارج ارتباط موثر باشد.

وی با بیان اینکه افت قیمت نفت باعث ایجاد جهت‌گیری مثبت در صادرات غیرنفتی است، تصریح کرد: سال‌ها با رویه واردات محصول به نقش مهم توسعه صادرات غیرنفتی بی‌توجهی شده بود، در صورتی که رونق کسب و کار و ارتقای توان اقتصادی با توسعه صادراتی امکان‌پذیر است.

نعمت‌زاده، مشکل عمده توسعه صادرات را در عدم آشنایی به استانداردهای مختلف جهت انعقاد قراردادهای بازرگانی خارجی ذکر کرد. وی گفت: یک شرکت‌ صادراتی قوی می‌تواند به سادگی در زیرمجموعه خود به علت ارتباط با صنایع داخلی و تخصصی به امر صادرات اقدام کند.

کد N1216189

وبگردی