آفتاب

اعتباربخشي به جشنواره فجر سبب كسب اعتبار براي سينماي ايران است

اعتباربخشي به جشنواره فجر سبب كسب اعتبار براي سينماي ايران است

تهران-ايرنا- يك كارگردان سينماي كشورمان گفت: با اعتبار بخشيدن به جشنواره فيلم فجر مي‌توانيم به بازاريابي مناسبي براي فيلم‌ها و كسب اعتبار براي سينماي ايران بپردازيم.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، نرگس آبيار افزود: جشنواره بين‌الملل تاكنون در دل جشنواره فجر برگزار مي‌شد و آن طور كه بايد و شايد ديده نمي‌شد؛ تفكيك اين بخش از جشنواره در دو سال اخير اتفاق خوبي است.
وي گفت: با اين جداسازي، جشنواره بين‌الملل از زير سايه جشنواره ملي فجر بيرون آمده و ديگر به صورت مستقل مي‌تواند هويت خود را ميان جشنواره‌هاي جهاني دنيا تثبيت كند. قطعا جداسازي بخش ملي از بين‌الملل به برجسته‌تر شدن جشنواره كمك خواهد كرد.
كارگردان فيلم سينمايي «نفس» افزود: در اين شرايط فيلمسازان ايراني آثارشان را با آرامش بيشتري به جشنواره ارسال مي‌كنند و مي‌توانند با قدرت بيشتري در بازار جشنواره جهاني حضور داشته باشند. اين يك فرصت استثنايي است، ما نبايد فقط به فكر عرضه فيلم‌هايمان در بازار داخلي باشيم. بايد سعي كنيم فيلم‌هايمان را به دنيا عرضه كنيم.
وي تصريح كرد: در گذشته و به دليل اينكه جشنواره بين‌الملل هميشه در زير سايه جشنواره ملي بود، بازدهي لازم را نداشت؛ با توجه به اينكه ايران يكي از كشورهاي مهم در عرضه آثار سينمايي است و آثار خيلي خوبي در كشور ما توليد مي‌شود، هر سال تعداد زيادي از فيلم‌هاي ايراني در جشنواره‌هاي مطرح و بين‌المللي رتبه و مقام‌هاي خوبي به دست مي‌آورند.
آبيار گفت: تا پيش از اين جشنواره بين‌الملل بيشتر در حاشيه قرار داشت و در هياهوي جشنواره ملي ديده نمي‌شد و آن اتفاق خوبي كه از برگزاري يك جشنواره بين‌المللي قرار بود اتفاق بيفتد رخ نمي‌داد؛ خيلي مجال مناسبي هم نبود براي پخش‌كننده‌ها و فيلمسازها كه بتوانند خودشان را در بخش بازار نشان دهند اما با جداسازي اين بخش هم پخش‌كننده و هم فيلمسازها مي‌توانند در بخش بازار حضور داشته باشند و يك وجه اقتصادي‌تري از فيلم‌هاي ما در جهان به‌وجود بيايد.
كارگردان فيلم سينمايي «شيار 143» افزود: اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد و بتوانيم جشنواره‌اي در سطح A برگزار كنيم كه هم فيلمسازان ما بتوانند فيلم‌هايشان را عرضه كنند هم اينكه بتوانيم شاهد حضور فيلم‌هاي خوب و فيلمسازهاي معتبري در جشنواره باشيم.
وي اضافه كرد: با جداسازي جشنواره هم تمركز بيشتري براي ارائه فيلم و بازاريابي وجود دارد و هم زمان مناسبي در اختيار فيلمسازان است كه بتوانند از اين جشنواره براي ورود به بازارهاي منطقه و دنيا استفاده كنند.
اين نويسنده و كارگردان افزود: ما بيشتر در جشنواره‌هاي ديگر مهمان بوديم و نمي‌توانستيم با فراغ بال خودمان و فيلم‌هايمان را معرفي كنيم، حالا در كشورمان يك جشنواره بين‌المللي داريم كه با اعتبار بخشيدن به اين جشنواره مي‌توانيم به بازاريابي مناسبي براي فيلم‌ها و كسب اعتبار براي سينماي ايران بپردازيم.
وي ادامه داد: همراهي با سينماي دنيا و بازار سينماي جهان كمي تعامل لازم دارد و ما بايد صبر داشته باشيم. جشنواره فيلم فجر نوپاست كه به تازگي و براي دومين سال است كه جداگانه برگزار مي‌شود و بايد كمي صبر كنيم تا بتوانيم از اين جشنواره بهره لازم را براي ارتقاي سينماي كشور در دنيا ببريم.
آبيار، يكي ديگر از اتفاق‌هاي خوب اين دوره را حضور يك فيلمساز به عنوان دبيرجشنواره دانست و گفت: دبير اين دوره از جشنواره تا حد زيادي فيلم‌سازان و شرايطشان را درك مي‌كند و با مشكلات آنها در سطح بين‌المللي آشنايي دارد و اين اتفاق مي‌تواند كمك خوبي به فيلمسازان باشد كه كسي كه زبان سينما را مي‌داند در راس قرار گرفته و اين براي ما موجب اميدواري است. اين جشنواره قطعا در سال‌هاي آينده بيشتر شناخته خواهد شد و از لحاظ سطح برگزاري در دنيا ارتقا پيدا مي‌كند.
سي و چهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر از اول تا ششم ارديبهشت ماه با دبيري رضا ميركريمي در پرديس چارسو در حال برگزاري است.
فراهنگ**9187**1027
کد N1215918

وبگردی