آفتاب
آيت الله دري نجف آبادي

استراتژي ايران، توسعه روابط با جهان در كنار اقتدار دفاعي است

استراتژي ايران، توسعه روابط با جهان در كنار اقتدار دفاعي است

اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: استراتژي جمهوري اسلامي ايران، دوستي و توسعه روابط با كشورهاي جهان در كنار اقتدار و صلابت دفاعي است.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اراك افزود: تقويت بنيه دفاعي كشور مسئله مهمي است و بايد روز به روز بر قدرت موشكي، سخت افزاري، نرم افزاري و دفاعي افزوده شود.
وي اظهار كرد: سپاه و ارتش دو بال مستحكم و قدرتمند دفاعي كشور هستند كه تاكنون در مقابله با توطئه هاي دشمنان خدمات ارزنده اي داشته اند و مايه افتخار كشور هستند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با هيچ كشوري سر جنگ نداشته و همواره حسن همجواري خود را با كشورهاي منطقه اثبات كرده است و كشورهاي همسايه نيز بايد در روابط با ايران يكرنگي را محور قرار دهند.
امام جمعه اراك بيان كرد: آل سعود و برخي از كشور هاي همسايه براي فشار به ايران و توطئه عليه جمهوري اسلامي، با رژيم اشغالگر قدس همدستي مي كنند و از پشت به دنياي اسلام خنجر مي زنند.
آيت الله دري نجف آبادي با يادآوري سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه پاسداران در طول 37 سال گذشته خدمات ارزشمندي را در دفاع، آباداني و حمايت از كشور داشته و در عرصه هاي سياسي و بين المللي دستاوردهاي بزرگي را براي كشور و جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آورده است.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اراك با تبريك سالروز ولادت حضرت امير المومنين علي (ع) به پيشگاه حضرت ولي عصر (عج) و مردم استان مركزي بيان كرد: حضرت علي (ع) در طول حيات پربركت خود تلاش هاي فراواني در راه آباداني دنياي اسلام كرده و همواره مدافع مظلومان و ستمديدگان جهان بودند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي ادامه داد: معرفت حضرت علي و ائمه اطهار(ع) بهترين گوهر زندگي و چراغ هدايت مسلمانان به شمار مي رود واين وظيفه مهم اينك به ولايت فقيه سپرده شده و همه بايد قدردان اين نعمت بزرگ الهي در جامعه اسلامي باشند.
آيت الله دري نجف آبادي با گراميداشت سالروز شهادت حضرت زينب كبري(س) افزود: اميد است با اتحاد مسلمانان راه زيارت اين بانوي بزرگ در سوريه باز شده و شر داعش و آل سعود از سر مردم مظلوم اين كشور اسلامي كوتاه شود تا مردم اين كشور بتوانند در صلح و آرامش زندگي كنند.
وي ادامه داد: حمله داعش و پشتيباني برخي كشور هاي منطقه با اين گروه ترويستي، موجب شده رژيم اشغالگر قدس به طمع بيفتد و با اشغال بلندي هاي جولان به زياده خواهي خود پر و بال د هد.
امام جمعه اراك گفت: آل سعود، مصر و برخي از كشور هاي همسايه به جاي فشار به رژيم اشغالگر قدس براي بازگشت به مرزهاي سال 47 و 48 با اين رژيم همكاري كرده و راه را براي آن هموار مي كنند.
وي، در خصوص اعتكاف نيز اظهار كرد: بيش از 750 هزار نفر در سراسر كشور و 15 تا 20 هزار نفر در مساجد استان مركزي براي اعتكاف حضور يافته اند و در اين سه روز خودسازي، مقاومت در برابر هواهاي نفساني، صبر و معنويت را با روزه داري و ذكر خدا تمرين مي كنند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي با گراميداشت هفته سلامت افزود: مردم استان بايد با خود مراقبتي و پرهيز از پرخوري، غذاهاي چرب و شيرين از بروز برخي بيماري هاي غير واگير جلوگيري كنند.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: بيش از 20 درصد جمعيت بين 45 تا 65 سال در كشور به بيماري ديابت مبتلا هستند و نيمي از اين مبتلايان از بيماري خود بي خبر هستند.
درخواست از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي پيگيري آلودگي هوا، گراميداشت روز زمين پاك و لزوم حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات از ديگر محورهاي خطبه هاي نماز جمعه اراك بود.
1955/6013/6012
کد N1214568

وبگردی