آفتاب
حقیقت‌پور در گفتگو با مهر:

گزارش کتبی اجرای سه ماهه برجام به مجلس ارائه شد

گزارش کتبی اجرای سه ماهه برجام به مجلس ارائه شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دریافت گزارش کتبی اجرای سه ماهه برجام توسط این کمیسیون خبر داد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن موعد ارائه گزارش سه ماهه روند اجرای برجام از سوی دولت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این گزارش در روزهای اخیر به صورت کتبی از سوی وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی ارائه شده است.

وی افزود: در گام بعدی اعضای کمیسیون این گزارش را مطالعه و بررسی خواهند کرد و گزارش سایر دستگاه‌های دخیل در اجرای برجام را هم دریافت می‌کنند تا پس از جمع‌بندی، در قالب گزارش نهایی به صحن مجلس ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از روز سه‌شنبه هفته جاری و در صورتی که بررسی بودجه تمام شود، کار بررسی این گزارش را در کمیسیون آغاز می‌کنیم و در صورتی که هفته آینده نیز مجلس تعطیل نباشد، این گزارش را بررسی و جمع‌بندی خواهیم کرد.

به گزارش مهر، از ۲۶ دی ماه سال گذشته اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ (برجام) آغاز شده است و بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، دولت (وزارت امور خارجه) موظف است هر سه ماه یکبار روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش دهد و این کمیسیون نیز موظف است پس از بررسی و جمع‌بندی، هر شش‌ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به صحن علنی ارائه دهد.

کد N1207740

وبگردی