آفتاب

آمادگي بسيج پزشكي براي مقابله با بيماري‌هاي عفوني در مناطق سيل زده

آمادگي بسيج پزشكي براي مقابله با بيماري‌هاي عفوني در مناطق سيل زده

تهران - ايرنا - معاون امداد و درمان بسيج جامعه پزشكي از اعلام آمادگي اين سازمان براي مقابله با بيماري هاي عفوني در مناطق سيل زده خبرداد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، روح‌الله قائداميني گفت: در مناطق سيل زده امكان انتقال بيماري ‌هاي عفوني وجود دارد،اكنون تيم‌هاي بهداشتي بسيج جامعه پزشكي در كنار تيم‌ هاي بهداشتي وزارت بهداشت براي ارائه خدمات آموزشي به مردم آماده اند تا هنگام وقوع سيلاب با بحران بهداشتي مواجه نشويم.
وي درباره اقدامات بسيج جامعه پزشكي در مناطق سيل زده كشور افزود: بلافاصله پس از وقوع سيل و آب‌ گرفتگي در استان‌هاي غربي و جنوب غربي كشور، تيم ‌هاي اضطراري سازمان بسيج جامعه پزشكي به حالت آماده ‌باش درآمدند به گونه اي كه در هر شهرستان سه تيم تخصصي تشكيل شد و در استان ‌هاي خوزستان، ايلام، چهارمحال و بختياري و لرستان هم تيم‌هاي بيشتري به حالت آماده‌ باش در آمدند.
وي در ادامه گفت: تيم ‌هاي معين در استان‌ هاي اصفهان، قم و تهران آماده اند و در صورت لزوم به جنوب‌ غرب كشور اعزام مي ‌شوند.
وي تصريح كرد: نيروهاي بسيج جامعه پزشكي در كنار تيم ‌هاي هلال‌ احمر حضور يافته اند و در زمان نياز اقدامات امدادي و درماني را انجام مي‌ دهند، همچنين آمادگي لازم براي تشكيل بيمارستان صحرايي نيز وجود دارد.
معاون امداد و درمان بسيج جامعه پزشكي از مردم خواست براي كاهش بروز حوادث به توصيه‌هاي سازمان هواشناسي، هلال‌احمر و سازمان مديريت بحران درباره وضعيت سيل و آب‌گرفتگي در كشور توجه لازم را داشته باشند.
همزمان با بارش باران شديد، وقوع سيل و سيلاب از هفته گذشته در برخي استان هاي غربي به ويژه لرستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان رخ داده به گونه اي كه 14 استان كشور متاثر از سيل و آبگرفتگي هستند و مشكلاتي براي مردم شهرها و روستاهاي اين استان ها به وجود آمده است.
اجتمام**7268**1776
کد N1206353

وبگردی