آفتاب

شمشیربازی قهرمانی آسیا؛ مدال نقره بر گردن علی پاکدامن

شمشیربازی قهرمانی آسیا؛ مدال نقره بر گردن علی پاکدامن

همشهری آنلاین: دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر با نایب قهرمانی علی پاکدامن و شکستن طلسم شکست‌ناپذیری گو، قهرمان کره‌ای المپیک توسط ملی‌پوش المپیکی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شمشيربازي، ديدارهاي انفرادي اسلحه سابر مردان در چارچوب روز سوم مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا روز جمعه (27 فروردين) در چين برگزار شد وعلي پاكدامن با هدايت مربي ارزنده كشورمان، پيمان فخري به مدال نقره آسيا دست يافت.

در اين روز از مسابقات علي پاكدامن در مرحله مقدماتي مقابل نمايندگان قزاقستان، استراليا، هنگ كنگ، قطر و هند به برتري دست يافت و پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، مقابل حريفي از ازبكستان در جدول ٣٢ نفره پيروز شد.

پاكدامن در ادامه و در جدول ١٦ نفره محمد فتوحي ا برد و به جمع هشت بازيكن برتر راه يافت. اين شمشيرباز المپيكي كشورمان در اين مرحله با غلبه بر بازيكن كره‌اي كه قهرماني المپيك را در اختيار دارد وارد مرحله نيمه نهايي شد.

در اين مرحله پاكدامن برابر يك شمشيرباز ويتنامي كه سهميه المپيك دارد به ميدان رفت و با غلبه بر وي فيناليست شد. ديدار نهايي ميان پاكدامن و بازيكني از كره جنوبي كه قهرماني در المپيك از افتخاراتش است، با نتيجه ١٥ بر ٩ شكست خورد.

بدين ترتيب علي پاكدامن با متحمل شدن تنها يك شكست نايب قهرمان مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا در اسلحه سابر شد. در اين اسلحه سه شمشيرباز ديگر كشورمان هم تا جدول ١٦ نفره پيش رفتند، اما در اين جدول با متحمل شدن شكست از صعود بازماندند.

بر اين اساس مجتبي عابديني كه براي دومين دوره متوالي المپيكي شده است، به واسطه كسب پنج برد برابر نمايندگان هنگ كنگ، تركمنستان، قزاقستان، سنگاپور و ازبكستان در جدول ٦٤ نفره با قرعه استراحت مواجه شد و در ادامه و در جدول ٣٢ نفره نماينده چين كه صاحب سهميه المپيك شده را شكست داد و به جدول ١٦ نفره صعود كرد، اما در اين مرحله دربرابر بازيكن كره‌اي كه قهرماني المپيك را در اختيار دارد و سال ٢٠١٥ نيز رنكينگ سوم جهان را در اختيار داشت، در رقابتي پاياپاي و زيبا شكست خورد و از صعود بازماند.

فرزاد باهرارسباران نيز در مرحله مقدماتي مقابل حريفاني از چين، عربستان، مالزي و هند به برد رسيد و پس از استراحت در مرحله ٦٤ نفره و براي صعود به جدول ٣٢ نفره، بازيكن چيني را شكست داد. ارسباران در جدول ١٦ نفره به بازيكني از كره جنوبي كه قهرماني المپيك را تجربه كرده، باخت و به كار خود پايان داد.

محمد فتوحي نيز در مرحله مقدماتي بر نمايندگان ويتنام، تايلند، استراليا، عربستان و چين تايپه غلبه كرد و پس از استراحت در جدول ٦٤ نفره، موفق شد در جدول ٣٢ نفره بازيكن چيني كه تجربه حضور در بازي‌هاي المپيك و قهرماني در اين بازي‌ها را هم دارد، شكست دهد، اما در مرحله بعد و براي صعود به جدول ٨ نفره برابر علي پاكدامن باخت و از دور مسابقات كنار رفت.

مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا شنبه با برگزاري ديدارهاي تيمي در چين پيگيري مي‌شود.

کد N1206212

وبگردی