آفتاب

خطيب جمعه كرمان: انگيزه هاي اخلاقي و معنوي وجه تمايز نيروهاي مسلح كشور است

خطيب جمعه كرمان: انگيزه هاي اخلاقي و معنوي وجه تمايز نيروهاي مسلح كشور است

كرمان - ايرنا - امام جمعه موقت كرمان گفت: وجود انگيزه هاي اخلاقي، ديني و معنوي در كنار توان بالاي عملياتي، وجه تمايز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين محمد قاسمي زاده در خطبه هاي نمازجمعه كرمان در مصلي امام علي (ع) با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش افزود: ارتش جمهوري اسلامي، نيرويي كارآمد و قدرتمند است و امروز در بخش هاي عظيمي از نيازهاي نيروهاي مسلح خودكفايي حاصل شده است.
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در ديدار با فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح نكات مهمي فرمودند و توان بالاي عملياتي نظامي و انگيزه هاي معنوي و ديني را از مهمترين شاخصه هاي نيروهاي مسلح نظامي كشور دانستند.
وي گفت: وجود انگيزه هاي اخلاقي، ديني و مذهبي در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي باعث شده است تا نيروهاي مسلح در جمهوري اسلامي با همه عالم متفاوت باشند، زيرا در يك نظام مستقل سياسي در حال فعاليت هستند.
خطيب جمعه كرمان با اشاره به دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: سپاه پاسداران نيز در مجموعه نيروهاي مسلح براي تامين امنيت در كشور و بويژه استان كرمان تلاش فراوان دارد.
وي به تحولات منطقه از جمله برگزاري انتخابات مجلس در سوريه اشاره كرد و گفت: مهم است در كشوري كه شش سال با بحران مواجه مي باشد دولت و نظام بتواند انتخابات را برگزار كند و مردم پاي صندوق راي بيايد و نشان دهند كه بايد خودمان تصميم بگيريم.
حجت الاسلام و المسلمين قاسمي زاده بيان كرد: دولت و مردم سوريه با برگزاري انتخابات مجلس نشان دادند كه بايد براي راي و نظر مردم احترام بگذاريم، گرچه آمريكا گفته انتخابات غيرقانوني است كه نشان از بغض آنها در مورد كشور سوريه است.
وي اظهار كرد: پيش نويسي در سازمان ملل با نقطه نظرات عربستان و برخي كشورهاي ديگر در مورد حزب الله لبنان و انصارالله يمن آماده شده كه برخي از بندهاي آن قابل عمل است اما معنا و مفهوم آن اين نيست كه همه بندهاي آن قابل اجرا باشد.
امام جمعه موقت كرمان در بخش ديگري از سخنانش گفت: خدا در ماه مبارك رجب رحمتش را بر مردم مي‌ريزد و ميزان آن فراتر از حدي است كه ما فكر مي‌كنيم و هر كس سه روز از ماه رجب روزه بگيرد خداوند بين او و آتش جهنم پانصد سال فاصله قرار مي دهد.
وي افزود: ما بايد خودمان را در معرض ريزش رحمت الهي قرار دهيم و از خداوند بخواهيم در اين ماه ما را ببخشد و همه را از لطمات و گرفتاري ها دور كند.
حجت الاسلام و المسلمين قاسمي زاده اظهار كرد: سيزدهم ماه رجب ميلاد امام علي (ع) و آغاز ايام اعتكاف مي باشد كه سنت بسيار خوب و شايسته اي در كشور است و دستگاه هاي تبليغاتي، ائمه جمعه و متدينين آماده ميزباني هستند.
وي گفت: در شهر كرمان 9 پايگاه براي برگزاري اعتكاف وجود دارد كه جمعيت قابل ملاحظه اي در آن حضور پيدا مي كنند تا اين كار بسيار خوب و مهم را انجام دهند.
امام جمعه موقت كرمان افزود: در طول سال در ميان مومنان نذورات فراواني براي مقاصد قرآني و مذهبي هزينه مي كنيم و يكي از فصل ها و جاهاي خوب براي اهداي نذورات ايام اعتكاف است و بايد نذورات به اين سمت برود و در اين زمينه فرهنگ سازي شود.
7437/3028 /1539
کد N1204623

وبگردی