آفتاب

نشست تخصصي بررسي شيوه هاي نوين آموزش زبان فارسي در مسكو برگزار شد

نشست تخصصي بررسي شيوه هاي نوين آموزش زبان فارسي در مسكو برگزار شد

مسكو- ايرنا- به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در روسيه نشست تخصصي بررسي شيوه هاي نوين آموزش زبان فارسي، با هدف افزايش مهارت اساتيد زبان فارسي در مسكو برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين نشست در انستيتو آسيا و آفريقا دانشگاه دولتي مسكو (بزرگترين دانشگاه روسيه) برگزار شد و دكتر وفايي استاد زبان و ادبيات فارسي و عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در جمع اساتيد زبان فارسي اين پژوهشگاه، در خصوص توسعه زبان فارسي و تكميل اين زبان در ساختار و واژگان جديد توضيحاتي ارائه كرد.
وفايي در ادامه به روش تدريس زبان فارسي به غير فارسي زبانان و پژوهش در اين حوزه اشاره داشت و از بين كتاب هايي كه براي آموزش زبان در ايران منتشر شده، به استفاده از اثر دكتر صفار مقدم به عنوان يكي از روش هاي صحيح در آموزش زبان فارسي تأكيد كرد.
در ادامه، حاضران در جلسه سؤالاتي پيرامون نحوه تدريس و منابع مورد نياز آموزش زبان فارسي طرح كردند كه دكتر وفايي به صورت مختصر توضيحات خود را ارائه داشت.
با هماهنگي انجام شده از سوي مركز زبان فارسي رايزني فرهنگي، شركت كنندگان در اين نشست از بهترين دانشجويان و اساتيد جوان بخش هاي زبان فارسي در دانشگاه هاي مسكو و اساتيد برجسته­اي زبان فارسي اعم از دكتر ولاديمير ايوانف استاد انستيتو كشورهاي آسيا و آفريقا و خانم دكتر ناتاليا پاتاپوا نيز در اين نشست حضور داشتند.
رايزني فرهنگي ايران در روسيه در سال هاي اخير گام هاي بزرگي براي اموزش و ترويج زبان فارسي در روسيه برداشته كه از مهم ترين آن برگزاري هر سال المپياد زبان فارسي در مسكو است كه هر سال به طور منظم برگزار مي شود.
گام ديگر رايزني در اين مسير، تأسيس مراكز زبان فارسي در دانشگاه هاي روسيه است كه تعداد آن در زمان حاضر به حدود 20 مركز رسيده و رايزني فرهنگي در تجهيز اين مراكز به كتاب هاي فارسي و آموزشي و رايانه و محصولات نرم افزاري شركت فعال دارد.
اروپام**391**1504
کد N1204622

وبگردی