آفتاب

خطيب جمعه زاهدان از نيروهاي برگزار كننده رزمايش زميني سپاه قدرداني كرد

خطيب جمعه زاهدان از نيروهاي برگزار كننده رزمايش زميني سپاه قدرداني كرد

زاهدان- ايرنا- امام جمعه موقت زاهدان از نيروهاي برگزار كننده رزمايش زميني سپاه در استان سيستان و بلوچستان قدرداني كرد و گفت: اين رزمايش بخوبي اثر خود را در منطقه گذاشته است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام احمد راهداري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته در مصلي قدس زاهدان با تشكر از نيروهاي نظامي، انتظامي، اطلاعات، سپاه و ساير نيروهاي دخيل در برگزاري اين رزمايش اظهار داشت: با توجه به توطئه هاي مختلفي كه هر روز عليه ايران اسلامي شكل مي گيرد برگزاري چنين رزمايش هايي از الزامات است.
وي با اشاره به روز ارتش در هفته آينده ادامه داد: هم اينك ارتش ايران اسلامي بسيار مقتدر بوده و برازنده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي همچنين با اشاره به شهادت 2 تن از نيروهاي بسيجي داوطلب سيستان و بلوچستان كه وظيفه دفاع از حرم را بر عهده داشتند كار اين عزيزان را انقلابي و دفاع از اسلام دانست.
امام جمعه موقت در ادامه و در بحث مسائل خارجي گفت: تركيه براي حفظ و رسيدن به منافع خود در منطقه و نيز عقب نماندن از اعراب با رژيم اشغالگر قدس به توافق رسيده است.
وي افزود: يكي از شرايط عضو ماندن تركيه در ناتو حفظ موقعيت و منافع اسرائيل در منطقه است كه اين امر يكي از دلايل توافق تركيه با رژيم اشغالگر قدس محسوب مي شود.
وي ادامه داد: همچنين رژيم صهيونيستي سومين منبع تامين سلاح تركيه محسوب مي شود بنابراين تركيه با توافق با اين رژيم هدفي نظامي را دنبال مي كند.
وي با اشاره به پيروي برخي از كشورهاي عرب از آمريكا و اسرائيل افزود: از آنجائيكه هم اينك اعراب رابطه خوبي با آمريكا و اسرائيل دارند تركيه نمي خواهد از اين كشورها عقب بماند و براي رسيدن به اهداف سياسي خاص خود در منطقه به دنبال توافق با اسرائيل بوده است.
امام جمعه موقت زاهدان تصريح كرد: رژيم اشغالگر قدس مسير دسترسي تركيه به درياي سرخ بوده و نيز در صورتي كه روسيه صادرات گاز به تركيه را قطع كند مي تواند از اين مسير گاز مورد نياز خود را تامين كند.
حجت الاسلام راهداري خاطرنشان كرد: تركيه چاره اي جز توافق با اسرائيل ندارد اما اميدواريم مسلمانان از جمله حزب الله و فلسطين بتوانند هرچه زودتر رژيم اشغالگر قدس كه يك غده سرطاني در خاورميانه محسوب مي شود و عامل شكل گيري گروهك هاي تكفيري چون داعش و طالبان بوده است از نقشه خاورميانه حذف كنند.
وي با غير مردمي خواندن حكومت آل سعود در عربستان بيان كرد: آل سعود كه به صورت خودكامه و با وجود مخالف 98 درصدي مردم خود كشور عربستان را متعلق به خود مي داند نمي تواند در مسائل سوريه دخالت كرده و از عزل اسد كه با اكثريت آراي مردم سوريه انتخاب شده است سخن بگويد.
7311 / 6081/ 6042
کد N1204532

وبگردی