آفتاب

روایت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از ۱۰۱

روایت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از ۱۰۱

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سامانه پیامکی 101 یکی از راه های بسیار تاثیرگذار و قابل اطمینان برای حل مسائل و مشکلات زنان جامعه شهری، روستایی و عشایری است که می توانند در آن به راحتی پاسخ مطالبات خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عبدالرضا عزیزی ادامه داد: در زمانی که ضریب نفوذ تلفن همراه در میان مردم ایران بالای ٨٠ درصد است، مفیدبودن استفاده از این ابزار، برایارتقای آگاهی عمومی، فرضی منطقی است. در شرایطی که هر روز سیل عظیمی از انواع پیامک ها به مخاطبان ارسال می شود و سبب خستگی آنها شده است، معاونت زنان و خانواده باید پیام هایی را به مخاطب ارسال كند كه خواننده را ترغیب به خواندن آن كند.

عزیزی درباره دریافت هزینه از زنان جامعه افزود: معتقدم وقتی مردم نسبت به خدماتی که دریافت می کنند هزینه ای نمی پردازند، مسئولیتی هم در قبال آن ندارند و ساده از کنار آن گذر می كنند. بهتر است که هزینه پیامک ها را مخاطب خود بپردازد تا برای او مسئولیت ایجاد شود و با دقت بیشتری مباحث را دنبال کند.

وی با اشاره به اینكه معاونت زنان و خانواده یک واحد ستادی است كه وظیفه قانونی آن بیشتر برنامه ریزی و رصد امور زنان و خانواده است، اظهار كرد: این سامانه صرفا ارسال کننده یکسری آموزه های صرف نباشد و حالت پرسش و پاسخ داشته باشد.

وی افزود: یکی از عوامل وجود مسائل اجتماعی و مشکلات حوزه خانواده عدم آموزش و ناآگاهی افراد است كه امیدوارم از طریق این سامانه كه حدود یكسال هم از راه اندازی آن می گذرد آگاهی و بصیرت جامعه و خانواده ها بالا رود.

عزیزی با اعلام اینكه طی مدت راه اندازی سامانه پیامکی 101 تقاضاهای ساده ولی مهمی به معاونت زنان و خانواده ارسال شده است، گفت: بسیاری از این پیام ها حاوی مشکلات اقتصادی، اجتماعی بوده و بسیاری هم از نارضایتی زندگی زناشویی خود سخن گفته اند كه نمیتوان ساده از کنار این تقاضاها گذشت. به همین دلیل به نظر می رسد معاونت زنان و خانواده با راهنمایی آنها به نهادهای مربوطه برای حل مشكلاتشان گام موثری در حل مسائل و مطالبات آنها بردارد.

۴۷۴۷

کد N1203175

وبگردی