آفتاب
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه:

آب آشاميدني اسلام آبادغرب سالم است/اسهال خفيف مشاهده شده نگران كننده نيست

آب آشاميدني اسلام آبادغرب سالم است/اسهال خفيف مشاهده شده نگران كننده نيست

كرمانشاه - ايرنا - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه به مردم اسلام آبادغرب اطمينان داد كه آب شرب اين شهر هيچ مشكلي از نظر سلامت ندارد و كارشناسان نيز در پي يافتن منشاء يك بيماري اسهال خفيف كه به گفته او اصلا نگراني ندارد، هستند.

ابراهيم شكيبا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: هيچ مستند قانوني و آزمايشگاهي مبني بر آلودگي آب آشاميدني شهر اسلام آبادغرب وجود ندارد و بحث هاي اخير هم مبتني بر شايعه و گمانه زني ها بوده است.
به گفته اين مسئول، نوعي بيماري اسهال خفيف در شهر اسلام آبادغرب مشاهده شده كه دلايل و منشاء اين بيماري از سوي تيم هاي بهداشتي در دست بررسي است ولي اينكه گفته شود منشاء اين بيماري از آب آشاميدني بوده، مورد تاييد نيست و در اين خصوص اغراق و بزرگنمايي شده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه تاكيد كرد كه اين بيماري به صورت غيرمنتظره حادث شده و ظرف چند ساعت هم فروكش مي كند، بنابراين مردم در اين مورد اصلا نگران نباشند.
وي گفت: همه تيم هاي بهداشتي و ساير دست اندركاران براي يافتن منشاء اين بيماري بسيج شده اند.
شكيبا به مردم اسلام آبادغرب توصيه كرد كه از آب جوشيده و سرد شده استفاده كنند و نگراني هم نداشته باشند.
شهرستان اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري غرب كرمانشاه واقع شده است.

** گزارشي از آلودگي آب شهر هرسين نداشته ايم
اين مسئول در مورد برخي اخبار مبني بر آلودگي آب شهر هرسين و روي آوردن مردم به چشمه ها براي تامين آب شرب، گفت: تاكنون گزارشي در مورد آلودگي آب شرب شهر هرسين نداشته ايم اما براي بررسي اين مساله، به زودي به هرسين نيز سفري خواهيم داشت و كيفيت و سلامت آب آشاميدني اين شهر را نيز مورد بررسي قرار مي دهيم.
در چند روز اخير اخباري در مورد آلودگي آب در شهر اسلام آبادغرب و بروز نوعي بيماري در شبكه هاي اجتماعي و نيز برخي سايت ها منتشر شد كه تا حدي مردم اين شهر را نگران كرده بود.
6539/8066 / 1539
کد N1202963

وبگردی