آفتاب

سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج روی طرح‌های ریسک‌پذیر

سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج روی طرح‌های ریسک‌پذیر

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد ایرانیان مقیم خارج می‌توانند از طرح‌های دانش بنیان ریسک‌پذیر حمایت کنند تا این طرح‌ها به مرحله ...

خبرگزاری مهر: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد ایرانیان مقیم خارج می‌توانند از طرح‌های دانش بنیان ریسک‌پذیر حمایت کنند تا این طرح‌ها به مرحله اجرایی برسند. بهزاد سلطانی با اشاره به امکان استفاده از سرمایه ایرانی‌های غیر‌مقیم در سرمایه‌گذاری خطر پذیر طرح‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر بعضی از این افراد به صندوق رجوع کرده‌اند و خواستار حمایت از طرح‌های ریسک‌‌پذیر هستند.




وی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از این ایرانیان مقیم خارج از کشور با صندوق نوآوری و شکوفایی ارتباط دارند، افزود: در حال حاضر حدود ۴ شخص حقیقی و حقوقی در مورد این مساله در حال مذاکره با صندوق هستند و انتظار می‌رود با جا افتادن این فرآیند شاهد افزایش چشمگیر حمایت ایرانیان غیر مقیم از طرح‌های دانش‌بنیان در آینده باشیم.رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص علل علاقه‌مندی حمایت ایرانیان غیر مقیم از طرح‌های دانش بنیان گفت: علت این موضوع می‌تواند دسترسی به نیروی متخصص ارزان قیمت، زیرساخت‌های نسبتا مناسب، علاقه‌مندی ایرانیان به پیشرفت وطن‌شان و همچنین دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت مورد نیاز باشد که همراه با برخی دلایل شخصی و اقتصادی خاص هر طرح، به نظر می‌رسد استقبال در آینده را افزایش دهد. سلطانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، تنها در تهران این موضوع بیشتر اتفاق افتاده و دلیل عمده آن شاید زیرساخت‌ها و راحت‌‌تر بودن دسترسی به امکانات، افراد و متخصصان باشد.
کد N1200697

وبگردی