آفتاب

ترابری بیش از پنج میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

ترابری بیش از پنج میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان از ثبت حدود پنج میلیون و 400 هزار نفر سفر دریایی در این استان در مدت 18 روز (25 اسفندماه پارسال) تا پایان13 فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش یکشنبه خبرنگار ایرنا، ابراهیم ایدنی با اعلام این خبر اظهار داشت: در روز دوازدهم فروردین ماه که بنادر مسافری هرمزگان روزهای پایانی موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی را تجربه می کردند، جابجایی حدود 184هزار نفر سفر دریایی و حمل 15 هزار و 600 دستگاه خودرو انجام و شش هزارو 700 مورد تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.
وی بیشترین حجم جابجایی مسافر در مدت مذکور را مربوط به روز ششم فروردین اعلام کرد و افزود: در این روز، 526 هزار نفر سفر به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز در تعطیلات نوروزی انجام شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده، در مجموع افزون بر 518 هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز پنجم فروردین با رقمی بیش از 51 هزار دستگاه به ثبت رسیده است.
در طرح نوروزی سال 95 اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که از 25 اسفند پارسال آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد، 57 فروند شناور مسافری با ظرفیت افزون بر شش هزار و 500 صندلی و 48 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی دو هزارو 400 دستگاه خودرو طی هر سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط کشور است.
بنادر مسافری هرمزگان افزون بر 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند که حجم عمده این سفرها در تعطیلی های نوروزی انجام می شود.
مسافران نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند.
بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.
7198/ 6048 /1484
کد N1183145

وبگردی