آفتاب

تلاش شبکه های مجازی برای مقابله با خطرات در چهارشنبه سوری - علی اصغر افتاده*

تلاش شبکه های مجازی برای مقابله با خطرات در چهارشنبه سوری - علی اصغر افتاده*

در آستانه چهارشنبه سوری و آسیب های ناگوار حوادث آن باعث شده است ، فعالان مدنی و اجتماعی و اقشار مختلف با راه اندازی کمیپن تحریم چهارشنبه سوری ، به مقابله با آسیب های این آیین ایرانی بروند.

2700 مصدوم در سال 92 ، 480 مصدوم و چهارکشته در سال 93حاصل آیین هایی بود که به نام چهارشنبه سوری در کشور برگزار شد.
ملت ایران ، امروز به مرزی از خود آگاهی رسیده است که تلاش می کند با ابزار رسانه های جدید و شبکه های گسترده و تعاملی موبایلی و تلگرامی به مقابله با آسیب های مختلف برود و این شوق و ابتکار کاربران ایرانی پس از حماسه های حضور و همدلی 7 اسفند ، نشانی از پویایی و زنده بودن جامعه کمال طلب ایران دارد.
این مردمان امروز به ناتوانی رسانه های رسمی و میلی در سامان دادن و رفع کاستی ها و آسیب ها ایمان یافته اند و از این روی است که خود تصمیم می گیرند با تولید محتواهای خلاقانه و تاثیرگذار و استفاده از ظرفیت های بی نظیر شبکه های اجتماعی به فراخور زمان و مکان به ایفای نقش موثر برای رسیدن به وضع مطلوب بپردازند.
مردم ایران امروز تصمیم گرفته اند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی ، آسیب چندین ساله در خصوص چهارشنبه سوری را کاهش داده و فرزندان عزیز این مرز و بوم را از صدمات ناشی از انفجار ترقه های چینی و داخلی نجات دهند.
این مردم امروز مصمم شده اند همراه با سایر رسانه ها با اتحاد و انسجام اجتماعی و بر افروختن حس مسئولیت اجتماعی زمینه توجه به اجرای واقعی این آیین کهن و باستانی فراهم کنند .
از این روی است که می بینیم 👍👍 کمپین تحریم چهارشنبه سوزی 👍👍 با خطاب قراردادن (چینی ها ) و با این شعار که دیگر پولمان را حرام ترقه ها و جنس های گوناگون شما نمی کنیم، چهارشنبه سوری جشن ماست و شبیه با این عبارت ها آغاز می شود.
از امسال آتش درست می کنیم ، از روی آن می پریم و شادی می کنیم. از امسال قاشق زنی می کنیم و به هم شیرینی می دهیم .
از امسال چهارشنبه سوری را ایرانی برگزار می کنیم.
از امسال به کودکانمان خواهیم آموخت که چهارشنبه سوری جشن شادی است جشن سپاس از خدای یگانه است نه ترس و وحشت. چهارشنبه سوری جشن ماست.
انتظار می رود که در روزهای باقی مانده تا مراسم چهارشنبه سوری با مشارکت و همراهی سازمان های مردم نهاد و شخصیت های تاثیر گذار در جامعه زمینه پیوستن و اجرای خواست همگانی برای بازگشت به اجرای سنتی آیین چهارشنبه سوری و خودداری از شیوه های خطر ساز برای جامعه فراهم شود.
------------------------------------------------------------------------------
* رییس دفتر ایرنا دربجنورد
کد N1182871

وبگردی