آفتاب
هادی العامری:

استراتژی نیروی مردمی در موصل/آمریکا و اروپا تغییر نگرش دهند

استراتژی نیروی مردمی در موصل/آمریکا و اروپا تغییر نگرش دهند

دبیر کل سازمان بدر عراق ضمن تشریح استراتژی نیروهای مردمی در نبرد موصل بر ضرورت تغییر نگاه آمریکایی ها به نیروهای بسیج مردمی عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: حشد الشعبی(بسیج مردمی) در آزاد سازی موصل نقش اساسی ایفا خواهند کرد.

وی افزود: آمریکایی ها و اروپایی ها باید به نیروهای مردمی به عنوان یک نیروی رسمی بنگرند.نیروهای مردمی با وجود مخالفت های فرماندهان ارتش و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در نبرد بازپس گیری موصل نقش آفرینی خواهند کرد.

العامری تاکید کرد: نیروهای مردمی وارد موصل نخواهند شد اما در راستای استراتژی منزوی کردن و محاصره این شهر حرکت خواهد کرد تا زمینه برای جنگجویان محلی و نیروهای ارتش برای ورود به آن فراهم شود.

وی بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها به نیروهای مردمی اعتمادی ندارند.آمریکایی ها و اروپایی ها تروریست های داعش را جنگجو توصیف می کنند اما نیروهای مردمی که با موافقت دولت و با سلاح آن و منابع وابسته به آن می جنگند را شبه نظامی می خوانند.

العامری تاکید کرد: به سیاست های آمریکا اعتمادی نیست اما باید موضع اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که از مواضع سعودی ها اتتقاد کرد را مستثنی کرد.این موضعی شجاعانه بود.

وی خواستار تغییر مواضع در قبال نیروهای مردمی شد و افزود: آمریکایی ها باید به آن به عنوان یک نیروی رسمی بنگرند.

کد N1180642

وبگردی