آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اتمام مطالعات اجرای مدیریت یکپارچه شهری در مجمع تشخیص مصلحت نظام

اتمام مطالعات اجرای مدیریت یکپارچه شهری در مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری از اولویت‌های مهم شهر در سال ۹۵ است، آخرین وضعیت تحقق آن را تشریح کرد.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تحقق مدیریت یکپارچه شهری از اولویت‌های شهر در سال ۹۵ است، گفت: در شهر تهران به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، هزینه‌های بالایی به بیت‌المال تحمیل می‌شود که می‌توان با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و مقابله با عملکرد جزیره‌ای، بسیاری از این هزینه‌ها را کاهش داد. بارزترین نمونه این ناهماهنگی‌ها در عملکرد ادارات آب، برق، گاز و تلفن با مدیریت شهری قابل مشاهده است. یک روز شرکت گاز، روز دیگر سازمان آب برای نصب تاسیسات خود، خیابان را می‌کند.

وی ادامه داد: با تحقق مدیریت واحد شهری و تجمیع کارها، هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هم کارآیی بالاتر می‌رود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران یکی از مزیت‌های تحقق مدیریت یکپارچه شهری را پاسخگو بودن در برابر مسائل و جلوگیری از فرافکنی دانست و گفت: تحقق مدیریت یکپارچه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد پیگیری قرار گرفته و کمیسیونی نیز که چند عضو شورای شهر تهران آن عضو هستند، تشکیل شده است. فعالیت‌ها و مطالعات این کمیسیون به پایان رسیده و قرار است راهکارها و شکل اجرای یکپارچه مدیریت شهری به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد. این مصوبه سپس برای ابلاغ به محضر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

قناعتی با بیان اینکه در صورت ابلاغ، دولت و سایر نهادها و سازمان‌ها، آن بخش از وظایف خود که مرتبط با مدیریت شهری است را واگذار خواهند کرد، گفت: ۲۰ اداره و وزارتخانه دولتی که کارشان با مدیریت شهری مرتبط است، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کد N1177054

وبگردی