آفتاب

خدمات امدادی به سه هزار مسافر گرفتار در برف و کولاک 8 استان

 خدمات امدادی به سه هزار مسافر گرفتار در برف و کولاک 8 استان

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به سه هزار و 41 هموطن گرفتار و متاثر از برف و کولاک در هشت استان کشور طی 24 ساعت گذشته خبرداد.

مرتضی سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به تشریح این خدمات رسانی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در استان های یادشده پرداخت و افزود: این هموطنان در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و همدان در برف و کولاک گرفتار شده بودند.
وی اظهار کرد: این خدمات رسانی طی 24 ساعت گذشته و با تلاش شبانه روزی 45 گروه امداد و نجات جاده ای و بین شهری متشکل از 146 امدادگر و نجاتگر هلال احمر انجام شد.
وی با اشاره به امدادرسانی در 20 محور مواصلاتی کشور، ادامه داد: طی مدت یادشده نیروهای امدادرسان هلال احمر موفق شدند با بهره گیری از تفکر سیستمی، مدیریت اقتضایی، تفکر محاسباتی و مدیریت بحران به 570 هموطن گرفتار در برف و کولاک خدمات اسکان و تغذیه اضطراری ارائه و با استفاده از تکنیک های نجات فنی 320 خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کنند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در اجرای این سلسله عملیات امدادی از سوی امدادگران هلال احمر 630 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، 650 تخته پتو به همراه مقادیری نان، خرما و انواع کنسرو، بین هموطنان گرفتار و متاثر در برف و کولاک توزیع شد.
سلیمی اضافه کرد: اکنون نیروهای امدادرسان هلال احمر در راستای خدمات رسانی به هموطنان در استان های یادشده در حال امدادرسانی در هفت محور کوثر به اردبیل، اردبیل به خلخال، مراغه به هشترود، دیواندره به سقز، چالوس به کرج، نوشهر به کجور و زنجان به تبریز فعالیت می کنند.
وی همچنین از انتقال و نجات یک مادر باردار گرفتار در برف و کولاک جاده ای توسط نیروهای امدادرسان هلال احمر به مرکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح اجراء و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر، گفت: در این طرح ملی که از روز 25 اسفند در سراسر کشور آغاز شده است و تا 15 فروردین 95 به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت، 17 فروند بالگرد امدادی هلال احمر تاکنون طی 16 سورتی، پرواز(معادل 20:15 ساعت پروازی) انجام داده اند که طی آن 34 امدادگر و نجاتگر برای شرکت در عملیات مختلف جاده ای، کوهستان و نظایر آن به مناطق مختلف اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری این طرح ملی از تمام توان عملیاتی خود در سراسر کشور استفاده خواهد کرد، ادامه داد: منابع بکارگیری شده در این طرح شامل ایجاد هزار و 273 پایگاه ثابت، موقت و سیار شامل 501پایگاه ثابت، 571 پست موقت، 185 پست سیار و 16 پست امداد و نجات هوایی است که در آنها پنج هزار و 197 نیروی عملیاتی بکارگیری می شود.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر از سه هزار و 347 دستگاه انواع خودروهای امدادی استفاده می شود.
وی گفت: در این طرح به منظور خدمات رسانی مناسب تر به مسافران نوروزی و درخواست کنندگان خدمات کمک اضطراری در نوروز ، یکهزار و 125دستگاه آمبولانس، 364 دستگاه خودرو نجات، 50 دستگاه خودروهای ویژه عملیاتی(آرگو)، یکهزار و 282 دستگاه سایر خودروهای عملیاتی، 11دستگاه خودور فرماندهی ارتباطات، 125 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی و 19 فروند بالگرد بکارگیری شده است.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات همچنین از آمادگی ارائه خدمات تغذیه اضطراری به 160 هزار تن و اسکان اضطراری به 90 هزار مسافر نوروزی خبر داد و گفت: در این راستا نیروهای امدادرسان هلال احمر تهمیدات لازم را در دستور کار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات سال 1395 نسبت به سال 1394 رشد چهار درصدی منابع را برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی شاهدیم.
سلیمی از عموم هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره تلفن 112 ندای امداد تماس بگیرند.
کد N1175526

وبگردی