آفتاب
حوادث چهارشنبه سوری:

حوادث چهارشنبه سوری در استان قزوین یک کشته برجای گذاشت

حوادث چهارشنبه سوری در استان قزوین یک کشته برجای گذاشت

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در استان ۸۸ نفر مجروح شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اطلاع رسانی و دادن هشدارهای لازم توسط رسانه ها و ماموران پلس و سایر نهادها انتظار می رفت با نظارت خانواده ها و احتیاط بیشتر مردم شاهد کمترین حوادث در استان قزوین در چهارشنبه آخر سال باشیم.

هرچند بر اساس آمارها تعداد حوادث و مجروحان و کشته ها از سال گذشته کمتر بود اما متاسفانه امسال نیز یک نفر جان خود را در اثر بی احتیاطی از دست داد که به نظر می رسد همچنان باید در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام داد و تدبیری دیگر اندیشید.

بر اساس گزارش دریافتی از ستاد مدیریت بحران استان قزوین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال در استان به ۸۹ نفر رسید.

رضا گروسی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان قزوین به ۸۹ نفر رسید که ۸ نفر زن و ۸۱ نفر آنها مرد هستند.

وی افزود: هشت نفر از مصدومان زن و ۸۲ نفر مرد هستند که ۶۳ نفر سرپایی مداوا شدند و ۲۶ نفر در بیمارستان بستری شده اند.

گروسی گفت: متاسفانه یک نفر در شهر دانسفهان در اثر انفجار نارنجک دستی جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر در همین حادثه بشدت آسیب دیده و حال وخیمی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: در حوادث چهارشنبه آخر سال ۲۸ نفر از ناحیه چشم مصدوم شدند، ۹ نفر از ناحیه صورت، ۷ نفر از ناحیه پا و ۴۴ نفر از ناحیه دست و تعدادی نیز از ناحیه سر و گردن دچار جراحت شدند.

معاون عملیات آتش نشانی قزوین تصریح کرد: هر جا که مردم احساس خطر از آتش برافروخته شده می کردند بلافاصله زنگ می زدند و ما اعزام می شدیم اما شاید تنها یک مورد در دانسفهان از همه شدید تر بود که یک کشته برجای گذاشت.

وی یادآورشد: در شهر دانسفهان مواد محترقه در میدان این شهر منفجر شد که متاسفانه ۱۵ نفر مجروح برجای گذاشت و یک نفر هم قطع عضو شد که پس از انتقال به بیمارستان شهید رجایی قزوین در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

موسی خانی گفت: در سال گذشته تعداد مصدومان ۶۲ مورد بود و تعداد ماموریت ها ۳۶ مورد که بیشتر حریق ها در منزل و خودرو و بزرگ تر از امسال بود.

چهارشنبه آخر سال در استان قزوین بازهم حادثه ساز شد و برخی خانواده ها  در |آستانه عید نوروز به جای شادی و دید و بازدید باید در بیمارستان و یا منزل به مداوای مصدومان خود مشغول شوند و شاید دیگر عیدی برای خود نخواهند داشت.

به نظر می رسد باید در زمینه فرهنگ سازی بیشتر تلاش شود و همه ما با جدی گرفتن اینگونه حوادث اجازه ندهیم بی احتیاطی و شادی های گذران ما را برای همیشه خانه نشن کند.

این حوادث هشداری است که حوادث دیگر را جدی بگیریم و در استانه افزایش سفرهای نوروزی با بی احتیاطی در رانندگی وقاع تلخ دیگری را برای خود و خانواده های دیگر رقم نزنیم.

عید نوروز اگر بدون حادثه و مجروح و کشته در سوانح جاده ای باشد می تواند ایام خوشی برای همگان باشد.

کد N1174597

وبگردی