آفتاب
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

طرح ملی«آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود

طرح ملی«آرامش بهاری» در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود

حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری طرح ملی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور صبح امروز، سه شنبه ۲۵ اسفند با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزار شد.

شرفخانی در این نشست گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای مطالبات مقام م معظم رهبری برای قطب فرهنگی شدن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی وارتقای سطح فکری و فرهنگی و همچنین سطح معرفتی مخاطبانمان دارک دیده شده است. این طرح در صدد خدمت رسانی مطلوب در ایام تعطیلات به زائرین و مسافران عزیز و از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در ۲۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود. طرح ملی آرامش بهاری سابقه چند ساله دارد و برای برنامه های مختلف فرهنگی هنری و خدمت رسانی و پذیرایی از مسافرین نوروزی طراحی شده است.

وی افزود: می دانیم که در هنگام سال تحویل امکان حضور همه مردم در جوار امام رضا(ع) برای همگان وجود ندارد همین مسئله باعث شد مجموعه سازمان اوقافف تصمیم بگیرد تمام امکانات خود را هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری بسیج کندتا بتواند در تعطیلات نوروز خدمات مناسبی به زائرین و مسافران عزیز ارائه دهد و بسیاری از علاقمندان می توانند در این امامزاده ها و بقاع متبرکه حاضر شوند. یکی از برنامه هایمان هم برگزاری  مراسم ویژه سال تحویل در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه است. در این مراسم بحث قرائت قرآن و همچنین زیارت آل یاسین و سخنرانی مختصری درباره تفسیر و تحلیل دعای سال تحویل خواهیم داشت. در این مراسم بیش از ۳۰ هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف، خدام و هیأت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشورحضور دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: مدیحه سرایی، سرود و برنامه های ویژه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات ، برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی رایگان از ویژه برنامه های ما در این طرح است. همچنین بیش ازشش هزار روحانی مبلغ و مبلغه در خیمه های معرفت امامزادگان و بقاع متبرکه حضور دارند که پاسخگوی سوالات دینی و مذهبی و شرعی مخاطبان و مسافران هستند. این شش هزار نفر به صورت دوره آموزشی و کارگاهی دوره های تخصصی ا در حوزه علمیه قم گذرانده اند. 

شرفخانی ادامه داد: گفتمان های دینی، تبلیغ چند رسانه ای، غرفه کودک و نوجوان و مشاوره خانواده و تربیت کودک و غرفه حجاب و عفاف و برگزاری نمایشگاه کتابها و محصولات فرهنگی و مذهبی، ایستگاه همه واقف باشیم از جمله برنامه های ما در طرح آرامش بهاری است. همچنین برپایی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی با عنوان نمایشگاه آرامش بهاری در ۱۷۹۷ امامزاده و بقعه در نظر گرفته شده است. برپایی نماز جماعات در سه وعده صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء در بیشتر این اماکن برپا است. میلیونها تیراژ کتابچه و جوایز ویژه برای کودکان و نوجوانان در مسابقاتی که در این طرح به عمل می آوریم برای شرکت کنندگان در نظر گرفته ایم. این اماکن با هزینه ناچیزی در خدمت مسافرین نورزی هستند. این استراحتگاه هااز نظر امنیت، آرامش و بهره معنوی برای مسافرین عزیز بسیار مناسب است. 

وی در پایان شماه ۱۰۰۰۰۱۱۴۱۲۰ را برای ارسال پیامک انتقادات و پیشنهادات استفاده کنندگان از این اماکن مقدس را اعام کرد.

کد N1174171

وبگردی